Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Egy nap a Könyvfesztiválon

2018. április 23. - BBerni86

       Egyszer volt, hol nem volt egy kislány, aki nagyon hamar rátalált a szenvedélyre, ami egy életen át kísérni fogja. Még alig látszott ki a földből, amikor esténként az anyukája által olvasott mesekönyvre szegeződtek a szemei. Már akkor egy más világba vitték a szavak, csodálni kezdte a könyveket - máig nosztalgia fog el, ha a kezembe akad a Naposholdas paripa. Igen, ez volt az ominózus mesés könyv, amivel beléptem a Gutenberg galaxisba. Én voltam az a gyerek, aki nem a játék macival, hanem maga köré rakott könyvekkel aludt...

A szerelem máig tart, és évente van pár olyan könyves ünnep, amit jobban várok, mint a karácsonyt. Igen, tudom: megszállott vagyok, de büszkén vállalom!

xxv_-budapesti-nemzetkozi-konyvfesztival.jpg       Idén 2018. április 19 - 22 között került megrendezésre a Könyvfesztivál - 25. alkalommal. Volt szerencsém egy napot kint tölteni, egész pontosan a zárónap volt az én napom.

Az ég is ránk mosolygott. Egész nap sütött a nap, még csak egy felhőt sem lehetett látni! Jól esett közbe leülni az épületek között a kis tó partjára... kinek mi volt szimpatikus. Lehetett padra vadászni, vagy jópofa puffokra, de a legmerészebbek piknikezhettek a füvön is. Még csak beköszönt a tavasz, de ez a vasárnap nyári napnak is elment volna.

Könyves standokra mindenfele lehetett bukkanni: több épületben is vártak ránk a könyvkiadók újdonságaikkal, de elfoglalhatták az udvar egy részét is. Volt, aki egészen kreatív ötletet is megvalósított: a Bookline busz egyszerre kínált kávét és olvasnivalót. Nem hiába van saját bögréjük is... ha kávéznék, szereznem is kellene egyet, de lehet, hogy teázásra mégiscsak begyűjtök majd egyet. Vagy kettőt, attól függ, milyen feliratúra bukkanok majd.

Épületen belül a B és D épületek vitték a prímet. Mondj egy könyvkiadót, aminek rá vagy kattanva a könyveire!konyvfeszt3.jpg Tuti, hogy itt megtalálhattad! Az Animus Kiadó standjánál folyathattam a nyálam a skandináv krimik gyűjteményétől - ott volt egyben a Harry Hole sorozat szépen kipakolva! (Mivel én e sorozatot e-könyvként olvasom, a könyves élmény eddig kimaradt.) A Könyvmolyképző több standot is felállított, mondhatni, korosztályoknak megfelelően. A D-nél a gyerekek válogathattak mesés könyvekből, a B-be mi nagyobbak merülhettünk el az ifjúsági és new adult kötetek özönében. (Megjegyzem, a kiadó már krimi és thriller téren is erősödik, ilyen könyvüket is lehetett beszerezni.) De hozta az újdonságait a Líra, a Könyvtündér, a Móra, a Tilos az Á könyvek, az Agave, a Fumax, a Gabo, az Akadémiai Kiadó, a Ciceró, a Maxim, a XXI. század, az Európa és még jó hosszan sorolhatnám. Nem számoltam meg hány stand volt, de 100 körül simán.

hollo_a_hollonakdek.jpgA kínálatot tudom röviden jellemezni: mesés! De azért leszek ennél egy kicsit bővebb is. Mindenki felvonultatta az újdonságait és a sikerkönyveit. Ahogy már olvashattátok a heti megjelenések kapcsán nálam is, a Könyvfesztiválra minden kiadó igyekszik több megjelenést is összehozni. Elsősorban ezeknek van piaca itt, a rutinos olvasók lecsapnak az újdonságokra. De már a kiadók is vannak olyan ravasz rókák, hogy egyéb trükköket is bevetnek: nagy kedvezmények a régebbi kötetekre, akár 2-t fizet 3-t vihet akció, ajándék könyvjelző, kis csoki, szóróanyagok... Már divatos az a megoldás is, hogy lehetővé teszik a neten keresztül előrendelni az újdonságokat, és itt csak felveszed őket, kiszállítási költség nélkül. Én is ezt a módszert választottam - megjegyzem, korlátozott  mértékben. Aki ismer, tudja, mennyi könyvet képes vagyok összevenni. Ha minden újdonságot innen akartam volna hazacipelni, hordárt kellett volna szerződtetnem :) A kínálattal kapcsolatban még egyet emelnék ki, ami nem várt meglepetés és öröm volt számomra! Anne Bishop Mások trilógiája nagy kedvencem, és amióta olvastam az első részt - Vörös betűkkel a címe - izgatottan vártam a folytatást. Neten, könyvesboltba még nem elérhető, de a Twister Media standjánál be lehetett szerezni! Megláttam, vigyorogtam, mint Joker, amikor meg tudja nehezíteni Batman életét, és már fizettem is. Nagyon aranyos volt a kiadó munkatársa, ajánlgatta a többi kötetet, adott beleolvasókat, könyvjelzőket, és tényleg érezni lehetett, hogy ő is szereti a könyveket, és örült neki, hogy én is!

       Ez az, ami számomra hatalmas élmény volt: könyvmolyokkal voltam körülvéve, egy csomó emberrel, akik hozzám hasonlóan imádnak olvasni! Itt nem volt ciki megkérdeni senkitől, hogy mit olvas - vagy meglesni, mi van a kezében. A standokban is csupa olyan ember, akik segítőkészen könyvbolondként álltak a rendelkezésünkre. Imádtam, hogy itt nem divat erőltetni. Akkor is szívesen láttak, ha csak nézelődtél, érdeklődtél, és nem vettél semmit. Nagyon nem megszokott ez ma már, de itt még és nagyon jó élmény!

       Most pedig jöjjön az a rész, ami még sok mindenkit kicsal a fesztiválra, és ami miatt meg is kaptam nem egy20180423_175253.jpg embertől, hogy nem vagyok teljesen ép! A Könyvfesztiválon rengeteg dedikálás van. ÉS nem csak azt a könyvet írják alá neked, amelyet ott veszel! Szépen hozhatod otthonról a féltett kedvenced és belekerülhet a szerző aláírása. Jómagam jó előre leszedtem a programot, és szabályosan időbeosztást készítettem, mikor kivel szeretnék dedikáltatni. Csak egy napra tudtam felmenni, így igyekeztem maximálisan kihasználni ezt a napot. 12 dedikálást terveztem be, ami 20180423_175338.jpgszerzőnként 1 könyvvel is 12 kötet - de könyörgöm, egy trilógiából hogyan válasszam ki a kedvenc részem? Ha tényleg lenne hordárom, könnyebb lenne az életem... így kénytelen voltam válogatni és selejtezni még otthon - majd megszakadt a szívem közben. Végül 15 kötet lett a végeredmény, vért izzadva - amihez hozzáteszem, hogy vettem ott is könyveket - és mindezt elcipeltem, és hazahoztam. Drukkoljatok, hogy ne legyen sérvem! Nem volt könnyű, szó szerint. De annyira megérte! Nem is tudom, kiket emeljek ki, annyira nagy élmény sokakat élőben látni és beszélgetni velük! Aki olvasta a naplóim még a face-en, vagy most a20180423_175425.jpg blogom követi, pár magyar szerzőt már tuti tud, akinek kattanok a könyveire. Mészöly Ágnes ifjúsági könyvei és a Hanga-Várkony sorozat. On Sai fantasy novellái. A legjobb magyar posztapokaliptikus akció sci-fi, az Acélszentek Szöllösi Kristóf tollából. Generációk kedves mesemondója, Csukás István. Papp Dóra. Az isteni mesefantasy szerző, Virág Emília. Meséltek a jövőbeli tervekről, az ő kedvenc szereplőjükről, és meghallgattak engem is. Aki még nem próbált ilyesmit, egyszer szánja rá magát! Nincs annál boldogabb mosoly, mint amikor egy író elmosolyodik attól, hogy szereted a könyvét! Láttam Koncz Zsuzsát, Soma Mamagésát, Heller Ágnest - az de brutális élmény volt! Tanultam a könyvéből egyetemen és most itt volt, figyelmesen, kedvesen! Szégyen vagy sem, megszólítani nem mertem. Olyan volt, mintha megelevenedett volna a tankönyvem. Nagyon kedves volt mindenki, tényleg imádtam az egész dedikálást! Lana Millantől kaptam KitKat-et is. Mert én is szeretem, nem csak Lana regényhőse...

És a végére hagytam azt, amitől még mindig arcomon a Joker mosoly - be kell vallanom, az enyém is van pierce.jpgolyan, megszállott, mint a DC figuráé. Az Agave idén a fesztiválra hozta az amerikai bestseller szerző, Pierce Brown vadiúj regényét, A káosz éveit. Alig lemaradva csak az amerikai kiadás dátumától. Az egyik kedvenc sorozatom Darrow kalandjai. Visszautalva a korábbi face-es olvasónaplóimra, meg lehet nézni a kemény 100%-okat, amiket végig adtam neki! Emlékszem, anno a 3. részért képes voltam felutazni Pestre, mert akkor 1 nappal hamarabb kézbe foghattam, mintha a futár hozza ki. Röviden, ez az egyik kedvenc sorozatom, sci-fiből egyenesen a kedvencem. ÉS kit hívott meg az Agave dedikálni? Igen, őt!!! Itt volt Pierce Brown a fesztiválon!!!!!! Kibújt belőlem a rajongó, most is küzdök a szavakkal, hogyan adjam nektek vissza az élményt. Milyen látni a hősöd? Beszélni vele? Leírhatatlan! A szíved majd kiugrik, vadalmaként mosolyogsz, és nem hiszed el, hogy itt van, látod, és igazi. Mint egy megelevenedett álom. Nem is próbálom meg ragozni, nekem eljött most a karácsony, olyan boldog vagyok! Inkább mesélek magáról a dedikálásról, mert ilyet szerintem régen látott nálunk a könyvszakma. A hivatalos kezdés 16.00 volt. De előrelátóan készültem: már 3-kor elindultam az 20180423_175223.jpgAgave standjához, hogy jó helyem legyen. Már akkor sor állt, majdnem a leghosszabb, amit aznap láttam, pedig Böszörményi Gyula és Csukás István is tömegeket vonz. Beálltam én is, és a sor elkezdett egyre nőni. Végig a termen, felkígyózva a lépcsőn jó hosszan a galérián. Több száz ember beállt és várt. Türelmesen, vidáman. Ez is mekkora élmény, csak egy másik könyvmoly értheti meg. Amikor elcsevegsz egy vadidegennel, és szívesen teszed, mert ugyanaz a rajongásotok tárgya. Te hol tartasz az új részben? Ki a kedvenc szereplőd? A kedvenc jeleneted? Elment az idő hamar és már jött is Pierce Brown. Korábban ráadásul, mosolygósan, kedvesen. Mindenkihez volt egy jó szava, és ha tudtál angolul, cseveghettetek. (Én arról, ki a kedvenc karakterem és hogy érzem magam a könyvfesztiválon. Neki is, nekem is jó napom volt, mint megtudtam.) Beállt szelfikhez is, és nagyon bírtam, ahogy nem bírt lefagyni a mosoly az arcáról! Jó, lányból vagyok, ő meg helyes, naná, hogy tetszett a mosolya. DE mentségemre szóljon, a fiúk is bámulták, nem csak mi lányok! Még most is el vagyok telve az élménnyel, annyira remek volt! És bármikor kinyitom valamelyik regényét - ó, igen, aláírattam mind a 4-et - eszembe fog jutni és visszahoz egy kis boldogságot!

      Remek napom volt, ami csodás emlék lesz! Szereztem új könyveket, dedikáltattam több nagy kedvencet is, és beszélgettem Pierce Brown-nal! Ha a könyves blogom olvasod, feltételezem, hogy te is szeretsz olvasni. Így adok egy tanácsot: ha teheted, legalább egyszer menj el egy könyvfesztiválra, vagy a könyvhétre! Tényleg minden van, ami szem-szájnak ingere! Új könyvek, nagy kedvezmények, maguk az írók és olyan emberek, akik hozzád hasonlóan szeretnek olvasni! Nagyon feltölt, nagyon nagy élmény!

Még zárásul hadd köszönjem meg a legjobb barátnőmnek, hogy eljött velem! Attól is jobb volt ez a nap, hogy te voltál benne a tettestársam!

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr813857888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása