Szerelmes, egymást keresős, párizsi.
Laure csak haza szeretett volna jutni, de kizárta magát a lakásából. A szomszéd panzióba kéredzkedett be estére. Reggel, amikor keltegették, döbbenten látták, hogy az éjszaka alatt rosszul lett, kómába esett. Laurent élete kifejezetten csendes, csak a szétesett házasságából született Chloe dobja fel a napjait. Ám egyszer talál egy táskát. Női táska, benne elég sok holmi. Köztük egy notesz és egy dedikált regény – Laurent könyvesboltot vezet, már ennyiből szimpatikus lesz neki a titokzatos táskatulaj. El is határozza, hogy felkutatja, miközben a kis naplóból egyre többet megtud a nőről. Lassan beleszeret, bár soha nem is találkoztak. Az út végén azonban nem az várja, amire számított. Az ő Hamupipőkéje igazából Csipkerózsa.
A francia romantikus regényekben van egy olyan plusz érzet, ami valahogy jellemzi a filmjeiket is, a történeteket. Könnyedség, báj, nem is tudom. De ott van, jellegzetes és én szeretem is. Nem nyálas, de valahogy igazi és szívmelengető.
Antoine Laurain is nyugodtan feliratkozhat ebbe a sorba, ez a regény is tartalmazza azt a pluszt, ami stílust ad a  történetnek. Amitől olyan nagyon francia lesz, és nem csak azért, mert Párizsban játszódik.
történetnek. Amitől olyan nagyon francia lesz, és nem csak azért, mert Párizsban játszódik.
Csak sajnos Laurain nem Barreau. (Mindkettő francia író, hasonló stílusban írnak, és mily meglepő! Nálunk ugyanaz a kiadójuk is.) Amit tudtam szeretni ebben a könyvben, az a fentebb fejtegetett francia plusz érzet, ami jól esik a lelkemnek. De ha ez nem lenne, csak a bajaimat tudnám elég hosszan ráadásul, sorolni.
Kezdve azzal, hogy a történet nagyon klisé. Mondhatnám archetípusnak is, csak ma már nem a cipőjüket hagyják el a lányok, hanem egy mobilt, noteszt, vagy valami hasonlót. Ez a kis jel után keresni a nőt a romantikus komédiák egyik legszeretettebb válfaja. Talán ezért is, túl sok ilyen van már, semmi nem tudott meglepni, és bizony a cselekményt untam. Eszembe juttatta többek között a Ha igaz volna című regényt, nagyon nem a filmet! A regényt, ami sokkal tartalmasabb és romantikusabb. De a Szerelem a négyzeten, az Itt vagyok, és egy-egy Barreau történet is beugrott. Sajnos, mindig a notesz maradt alul az összehasonlításban!
A szereplői nem nőttek a szívemhez. Laure nagyon meg se tudott jelenni, lévén, hogy a cselekmény nagy részét átaludta. Számomra leginkább a tragédiájával azonosult, a férje elvesztésével. De az ébredés új életet is jelent, és jön Laurent. Aki a főszereplő, de róla se tudtam meg túl sokat. Kedves, csendes – és úszik be megint az a csúnya jelző – unalmas.
Lehetett volna aranyos is, ahogy egymásra találnak, de csak hirtelennek éreztem a hosszas felvezetés után. Igazából a könyv arról szól, ahogy Laurent egy napló bejegyzései alapján lesz szerelmes. Mert igazából a kutatás a nő után, a saját élete, ezek nem jelentősek. Hanem az érzés, ami a bejegyzéseket olvasva elfogja.
Igazából azt se mondhatom, hogy rossz az író stílusa. Mert nem az. Csak a cselekmény nagyon kevés mögötte, és így a szövegének a dallama nagyon közel van az altatóhoz. Szép, kellemes, de csak monoton lüktetés a cselekmény. Duruzsolás.
Mindenből több kellett volna! Több esemény, több randi, több érzelem és szenvedély, több karaktermélyítés! Maradok Barreau regényeinél, azok tudják ezeket.
A piros notesz - Mint romantikus: 55% a stílusa friss, olvasmányos, de a történet maga egy nagy kliséhalmaz.
Szubjektíven: 20% ugyanezt Barreau sokkal jobban csinálja, kevesellettem minden részét.

 
                                                                 
                                                                 
                                                                 
                                                                