Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Hoover: November 9.

2020. január 15. - BBerni86

Randizós, szerelmes, útkeresős.

Fallon költözni akar: 2 éve örökre megváltozott az élete, de még nem akarja feladni az álmát. Tehetséges tini színésznő volt, menő sorozattal – míg egy tűzesetben olyan súlyosan megsérült, hogy a stúdió menesztette. Úgy látja, ha a pályán akar maradni, New York és a Broadway lehet a megoldás. Amikor az apjával is közli a döntését, a férfi szokás szerint a földbe tiporja az önbizalmát. Az étteremben mögöttük ülő srác siet Fallon megmentésére, 1_15november_9.jpgaki a lány barátját játszva jól beolvas az egykor menő színésznek. A napot együtt töltik, de másnap Fallon költözik. Különben is, még 5 éve van, hogy szerelembe essen! Így megegyeznek, évente egyszer, november 9-én randiznak, majd 5 év múlva kiderül, készek-e a szerelemre. A következő években egyetlen nap hol mennyi boldogság jut nekik, hol olyan titkok lelepleződése, mely összetöri a szívük. Ben és Fallon vajon egymásnak rendeltetett, vagy az univerzumnak és a múltjuknak sikerül közéjük állni?

Colleen Hoover egyike azon romantikus, ifjúsági regényeket jegyző szerzőknek, akinek sikerült már megríkatnia. Most is sikeresen felültetett a hullámvasútra, és olyan érzelmi dombokat és völgyöket járatott be velem, hogy rendesen még magamhoz sem tértem.

A történet kezdete annyira tipikusnak tűnt, hogy azt hittem, pontosan tudom, mi fog várni rám a következő oldalakon. Az évente egy randi ötlete nagyon romantikus, ha nem hiszem, hogy a gyakorlatban, ebben a korban lenne ember, aki kibírná. (Pedig azt nagyon át tudom érezni, hogy nem lenne túl praktikus, ha 18 évesen máris fejest ugranának a közös életbe és családba.) Azt vártam, hogy kellemes, napsugaras történetek sorát olvashatom, majd 5 év múlva eljön a nagy perc is.

Nem bántam, hogy romantikus limonádé, mert Hoover stílusa vitt magával oldalról oldalra. Nála is megvan az a pont, ahol a szereplők lelke és érzelmei érdekesek, nyitottak, miközben a cselekménnyel is halad. Ötvözi azt a két típust, a karakter- és a történetközpontú cselekményt, amelyek a legközelebb állnak hozzám. Így élveztem a történetet azzal a tudattal is, hogy kiszámítható és romantikus az egész. Ok, Fallon küzdelme az égési sérülések okozta traumákkal és küzdelmekkel így is adott volna némi pluszt.

Hoover hamar rácáfolt az elképzelésemre. Elkezdett gyomrosakat bevinni a cselekménnyel, és néha egyszerűen nem bírtam elhinni, amit olvastam. Történnek ebben a regényben olyan váratlan események, hogy majd leesett az állam. Volt, amit tudat alatt sejthettem volna. Pont ennél a kiadónál olvastam már olyan romantikus, New Adult kötetet, aminek ugyanez volt a csavarja, csak abban autóbalesettel. De voltak olyanok is, amik teljesen váratlanul értek.

Közben végig érzelmileg alá van támasztva a sztori, így el tudtam hinni, bármekkora bombát is dobott le Hoover. A szereplői emberiek lettek – miközben nagyon szerethetőek, sok a jó tulajdonságuk, végzetes hibákat is vétenek. Gyakran jó szándékkal, de hibáznak. Aztán jön a fájdalom, a szenvedés, és a kárelhárítás.

Ez egy körforgás, az életben nem lehet mindig boldognak lenni. Nem az én gondolatom, de akik a legmagasabbra érnek az emberek között, akik a legboldogabbak, nekik van a legnagyobb esélyük arra is, hogy a legmélyebb bánatot is átéljék. Az érzelmek intenzitása összekapcsolódik, Zöld Oromtól ide és vissza. A lényeg az, a regény is ezt mondta nekem, hogy feladni nem szabad. Kapaszkodni, küzdeni kell és magunkkal egyenesbe jönni. Ha már önmagával békében van az ember, leküzdi, ami elé kerül, mert nyúlni tud a belső erejéhez.

Hoover stílusát is nagyon szeretem. Mesélős, érzelmekkel teli, de még akkor sem érzem csöpögősnek, amikor a szituáció nagyon az.

Kellemes meglepetés volt számomra ez a regény, szerettem.

 

Hoover: November 9. - Mint romantikus: 95% zsáner tipikus elemeit használja, de jól csavarva, szerethető hősökkel.

Szubjektíven: 85% kétszer is alaposan meglepett. Bírtam a szereplőket, és Hoover stílusát.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8915408014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása