Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Rowell: Szív küldi

2020. május 17. - BBerni86

Szerelembe eső, életet összekapó, leveleket elolvasó.

Lincoln ki nem állhatja a munkáját. Számítástechnikai biztonsági szakértőnek vették fel, és mi a dolga? Olvassa el a dolgozók tiltott szavakat használó leveleit, és figyelmeztesse őket, ha megszegik a 5_17sziv_kuldi.jpgszabályokat. Éjjel kell dolgoznia, mindenkitől távol. Közben az anyjával lakik, és még mindig a gimis szerelme árulását igyekszik kiheverni. Nem olyan élet, amit egy 28 éves irigylésre méltónak találna. Ám akkor belebotlik a szerkesztő Jennifer és az újságíró Beth levelezésébe. A lányok barátnők és életük minden területét megbeszélik. Jennifer félelmét a gyermek vállalásról, és a férje vágyáról, hogy apa legyen. Beth lökött családjának és kisebb rocksztár barátjának húzásait. Lincoln rákap a leveleik olvasására, és egyre jobban vonzza Beth személye is. A hatásukra elkezdi rendbe tenni az életét, már csak ki kellene találnia, hogyan álljon a lány elé. Aki különben már fel is figyelt rá…

Rainbow Rowell harmadik könyve ez magyarul. A másik kettő kamaszregény volt, amelyben valamely téren különc kamaszokat, fiatal felnőtteket vezetett el egy élhetőbb életbe, az önbecsülésbe a szerző, miközben humoros perceket is tartogatott az olvasónak. Ez a kettő volt a védjegye: komoly tartalmakat a könyvbe tenni, miközben egy humoros, szórakoztató regényt is írt ugyanebben.

Ez igaz a Szív küldi címűre is, ami azért kicsit más, mint előzetesen vártam. Nem csak azért, mert most felnőttek a szereplők. Kevésbé romantikus és humoros, mint vártam. Talán ez az, ami az előzetes elvárásaim leginkább összefoglalja: nagy romantikus komédiát vártam, de Rowell ennél sokkal komolyabb témákat és karaktereket teremtett.

A kiemelt karakter meglepő módon nem a lányok közül kerül ki, hanem Lincoln. Akivel nagyon könnyű együtt érezni. Jószívű, aranyos, kedves, csak nagyon mulya. Az élete egy ponton kisiklott, kapott egy nagy sebet, és 8 éve próbál belőle magához térni. Nagyon bírtam a folyamatot, ahogy kis lépésekkel, de elindul a jobb élet felé. Nem kell egyszerre sok: edzésbe kezdeni. Egy munkatárssal beszélgetést kezdeni. A baráti körből elfogadni egy meghívást, és nem csak a közös társasban részt venni. Önállósodni, de fokozatosan. Az, hogy nem oldódott meg minden egyszerre, hanem Rowell egy folyamatot ábrázol, kifejezetten tetszett. Lincoln felépíti magát a regény alatt.

Az ő története van klasszikusan, elbeszélve elmondva. Ettől őt éreztem főszereplőnek, noha Jennifer és Beth életében is bőven zajlanak az események. Csak ők nagyon sokáig személyesen nincsenek jelen, mindössze a leveleikből ismerjük meg őket, ahogy Lincoln is teszi. Így a regény egyszerre klasszikus regény és levélregény.

A lányok kapcsán sokáig nem értettem, miért van annyira odáig értük Lincoln. Persze, kedvesek és nagyon mások, mint Lincoln környezete, de a rajongás okát nem találtam. A történetnek jóval előrébb kellett tartania, hogy nekem is sikerüljön megszeretni a lányokat. Jennifer ment könnyebben – ő nagyon is valós élethelyzeti problémát kapott, és szimpatikus volt a házassága, a férje, és ahogy a gyerekvállalás téma lett, majd valóság félelmekkel és sok humorral mellette. Beth – az ő problémáit sokáig nem éreztem annyira valósnak. De igazság szerint nem ez volt, ami miatt sokáig nem tudtam mit kezdeni vele. Ahogy Lincoln rajong érte, az volt annyira eltúlzott, hogy ellenszenvessé tette a lányt. De ahogy hús-vér nőként is a történetbe került, már meg tudtam kedvelni, és drukkolni nekik.

Az egész történetnek van egy kellemes, magával sodró hangulata, még akkor is, amikor komoly témákat feszeget és tragédiák történnek benne. Meg is állapítottam, hogy jó lenne úgy látni a világot, ahogy egy Rowell-regényben van. Ahol van happy end, remény, humor, báj.

Más, mint vártam, de ettől nem lett rossz. Sőt. Most kellemes meglepetésnek tartom.

 

Rowell: Szív küldi - Mint romantikus: 80% játszott a szerző a formátummal, és humoros, bájos történetet írt.

Szubjektíven: 75% bár eleinte nem értettem Lincoln rajongását, a sztorit bírtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr2815703206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása