Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Zacher: A Zacher 2.0

Mindennapi függőségeink 2.

2018. december 31. - BBerni86

Valóságos, szenvedélybetegséges, hiteles.

Világ szinten, de Magyarországon is olyan függőségek alakultak ki, melyek tömegeket érintenek. Világunkban az internet, az okostelefon valósággal rá van nőve az emberre. Egész máshogy szocializálódik egy mai gyerek, mint a korábban felnőttek. Ez jár előnyökkel, de veszélyekkel is. Sok múlik azon, mit kap otthonról a csemete. Az alkoholizmus a magyar káros szenvedélyek egyik vezetője. Az alkohol veszélyeztet felnőttet és kamaszt is, nemtől függetlenül, ha van is különbség az ivási szokásokban (a férfiak nyilvánosan és csoportban, a nők otthona_zacher2.jpg saját készletből). A drogok, melyek olyan mértékben érkeznek, hogy már a szakma sem képes tartani velük a lépést. Mindehhez hozzájön az egészségügyi rendszer válsága. Mi a megoldás?

Már több éve, hogy Zacher Gábor első könyve megjelent. Most itt a második, és ahogy a bevezetőben meg is van fogalmazva, nagyon felgyorsult a világ és új függőségek, melyekkel fel kell venni a harcot a mindennapokban. Emlékszem, még az 1.0-ban a kávéról olvastam. Milyen egyszerűnek tűnik az, ha most összevetem azzal, hogy mire van az emberiség ráfüggve.

Zacher mesélős, jó stílusban fejti ki a véleményét a különféle témákban. Írja, szeret előadni és tanítani, és ennek a rutinja meglátszik a köteten is. Megvan abban az egyensúly, hogy legyenek benne tények, hiteles legyen, ugyanakkor mindezt szórakoztató formában adja közre. Megjelennek benne az anekdoták, személyes történetek, de statisztikákat és kimutatásokat is fogunk benne találni.

Annyira hiteles végig, hogy nem azon pörgött az agyam, mennyire hihetek neki. Sok mindenben ráadásul egyezik a véleményünk is. A netfüggőség és a mobiltelefonok, mint köldökzsinórok, kifejezetten érdekelnek. Szerintem ez egy nagyon aktuális téma, és nap, mint nap képes vagyok megdöbbenni, hogy tényleg, mennyire készülékekben élünk. Karácsonyra a 7 éves keresztgyerekem notebook-ot kapott, és profin nyomkodja máris. Még alig tud írni, de már rá van függve a chatre. Ha Pesten metrózom, én is rá szoktam csodálkozni, hány okostelefon-zombi vesz körbe, ha nem is neveztem Zacher előtt így őket.

Olvastam ebben a könyvben most egy csomó trendet is, ami nekem kimaradt eddig, de teljesen le voltam rajta döbbenve, hogy már ilyenek léteznek. Az a plasztikai sebészes cucc is – az ember azt hinné, ilyen csak a Black Mirror egyik részében fordulhat elő, erre tessék, ez az új valóságunk. A kamasz úgy akar kinézni, mint az app mutatta képe.

Nekem ez a netes rész volt a legérdekesebb, de nagyon sok téma van benne, ami mozgatja az ember agyát. A hajléktalanok helyzete. A drogozási szokások, szerek és elterjedésük Európában – eddig pl. nekem a drog azt jelentette, amit a Narcos és a Vadállatok mutatott, most kaptam egy egészen más, árnyaltabb képet.

Nem utolsó sorban emberi értékek is vannak ebben a kötetben, amit érdemes lenne adoptálni.

És miért ez lett a szilveszteri olvasmány? Mert ezen a napon hagyományosan szokás fogadalmakat tenni. Ha szembenézünk magunkkal, a függőségeinkkel, akkor talán okos fogadalmat is tehetünk. Legyünk egészségesebbek 2019-ben, és tegyünk is érte!

 

Zacher: A Zacher 2.0 - Mint ismeretterjesztő: 70% érdekes témák, sok tényanyag, de szórakoztató is. Értelmes.

Szubjektíven: 80% sok érdekes és döbbenetes dolog van benne, egyet is tudtam érteni vele.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr2214522626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása