Eltűnt személyes, nyomozós, régi sötét ügyes.
Mariah élete egy éve omlott össze: az édesanyja, Beth, akit mindenki szeretett a környezetében, nyom nélkül eltűnt. A lány nem bír beletörődni, tudni akarja, mi történt. Amikor egy családi ebéden az anyját véli látni, senki nem bírja megállítani, hogy nyomozni kezdjen. Egy bűnügyekkel foglalkozó barátja hívja fel a figyelmét arra, hogy nem az ő anyja volt az egyetlen Beth, aki abban az időszakban eltűnt. Mariah beleveti magát a másik Beth életének kutatásába, hogy rátaláljon a közös pontra. Az elkeseredett anya a vejét, Jake-et vádolja, aki szimpatikus a lánynak, és talán segítség is lehet. Majd rájön arra, hogy a történetben van egy harmadik Beth is, akinek szintén nyoma veszett. Sikkasztás, viszonyok, gyilkosság – minél több titokra derül fény, annál nagyobb veszélyben van Mariah is.
Jeff Abbott sikeres thrillerszerző, akinek a regényeiben keverednek a kalandos, akciódús események és a csavarok. A végére mindig tartogat egy nagy meglepetést, és szépen növeli az adrenalin szintet az oda vezető úton is.
A legújabb magyarul megjelent kötete a Rögeszme, ami különben nemzetközi szinten is az új Jeff Abbott történetek között van, tavaly jelent meg angolul.
Erre is igaz, hogy akció és thriller keveréke. Talán a thriller elemet többnek érzem benne, de ez nekem tetszett is. Most nem mindenféle kalandos múltú férfi a hőse, hanem egy értelmiségi munkát végző fiatal nő. Így a szokottnál nagyobb teret kapnak az érzelmek is, és az akciók helyett a csendesebb nyomozások, elméletgyártások.
De még így is messze van a femi-thriller érzelmi világtól. Itt nem azzal telnek meg a fejezetek, hogy a hősnő mennyire fél, retteg valamitől, vagy éppen elszánja magát a cselekvésre. Mariah tevékeny hősnő, aki akkor sem áll meg, amikor éppen valami lelki kínja van. Ő cselekszik, miközben esetleg meginog, vagy fél, vagy éppen gyanakszik. De ezeket az érzelmeket sem átérezteti a szerző, hanem már szinte tárgyilagosan a tudomásunkra hozza, hogy mit érez Mariah. Ezért fordulhat az elő, hogy a történet szerelmi szála is érzéketlennek hat. Még csak abban sem vagyok biztos, hogy ezt joggal lehet szerelmi szálnak hívni. Minden esetre van két ember, akik a cselekmény közben ismerkednek meg, és a végére már kikötöttek egy ágyban és randizgatnak.
A csavarok folyamatosan érkeznek, és Abbott jó abban, hogy terelgesse az olvasó figyelmét és elméleteit. Menet közben újabb és újabb elméletek születnek, míg a végére elérkezünk a megoldáshoz. Logikus, minimális a végére behozott új elem, így ezzel is ki voltam békülve.
Abbott alapvetően cselekményközpontú regényeket ír, ennek megfelelően a stílusa is pörgős és tárgyilagos. Kevés, és rövid leírást alkalmaznak. A párbeszédei is pörögnek, viszik előre a cselekményt. Az ilyen regények nekem bejönnek, Abbott regényeit is szeretni szoktam, most is megkaptam a szokott minőséget.
Ezért nem is értem, mi volt ellenszenves a történetben. Mert valami végig zavart. A felvezetés alapján lehetett volna nagyobb a végső csavar. De az is lehet, hogy Mariah nem volt nekem elég szimpatikus. De azt hiszem, ezt nem most fogom megfejteni.
Thrillerszerető, a pörgős cselekményű regényeket kedvelők bátran kézbe vehetik!
Abbott: Rögeszme - Mint thriller: 85% fordulatos, sok a krimis eleme, miközben a szereplőket érzelmileg közelíti.
Szubjektíven: 75% nagyobb meglepetést vártam? Mariah nem tetszett? De valami ellökött.