Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Bond: Gyanakvó elmék

Stranger Things regény

2019. szeptember 01. - BBerni86

Kísérletes, különleges képességes, titkos akciós.

A vietnami háború zajlik, az amerikai fiatalok egyszerre szeretnék élvezni a fiatalságuk, állást foglalni a témában, 9_1gyanakvo_elmek.jpgés megélni az életüket. Terry okos, merész fiatal egyetemista, aki nagyon szerelmes. Ugyanakkor nyitott szemmel jár, és jól jönne neki egy kis plusz kereset is. Amikor szobatársnője jó pénzért jelentkezik egy pszichológiai kísérletre, de nem ébresztett benne bizalmat a csapat, Terry a helyére lép. Ugyan azonnal rájönnek, hogy a barátnője helyett ment, meggyőzi őket, hogy érdemes a kísérletben tartani őt is. Drogokat adnak nekik, különös vízióik és érzéseik lesznek az alanyoknak. Terry egy különleges kislánnyal is megismerkedik, aki különös dolgokra képes, szinte fogságban tartják itt, és név helyett csak egy számot visel. Terry ki akarja deríteni, mi folyik itt pontosan és segíteni a gyereknek. Miközben a barátját behívják katonának, a fiatal nő a saját háborúját vívja meg.

Stranger Things regény, így nagy eséllyel azok fogják elolvasni, akik a sorozatot is szeretik. Ilyen vagyok én is, és pont a sorozat ismerete és szeretete az, amiért nem tudtam igazán élvezni a regényt. Tele vagyok előismerettel, ami miatt ennek a cselekménye nagyon kiszámítható lett számomra. Már amikor megismerjük a szereplőket, pontosan tudtam, a végén mire megy ki a játék.

Érdekelne is, milyen élmény lehet a könyv annak, aki most ismerkedik a sorozat világával. Aki nem tudja, mi lesz a kísérlet eredménye, és nem ismeri a szereplők sorsát pár évvel későbbről. De lehet, hogy nekik sem lenne felhőtlen szórakozás a történet.

A cselekmény a thriller és a horror határán igyekszik egyensúlyozni, de Bond nem képes úgy megteremteni a hétköznapok horrorának hangulatát, mint ami egy King regényben megvan. A cselekményből érezni, hogy a felszín alatt szörnyű dolgok folynak, de nincs az a gyomorszorító érzésem, mint amit a Kedvencek temetője, Az, vagy még sorolhatnám hosszan, milyen regények keltettek bennem.

A regény tempója egyre gyorsul ugyan, de mivel tudtam, hova fogunk kilyukadni, helyenként eluntam. Annyira szerettem volna legalább egy olyan meglepetést, amivel nem számoltam előre… de nem, ez kielégíti a rajongói igényeket és annyi.

Ha nagyon gonosz akarnék lenni, azt írnám, a borító sikerült a legjobban. De nem akarok ilyen negatív lenni, inkább azt írom helyette, a képregény sokkal jobban a fogamra való volt, mint a Gyanakvó elmék.

(Tudom, nem ez a lényeg, de nem furcsa ez a cím? Bennem annyira felidézi a Gyilkos elméket, hogy az már szinte megtévesztő.)

De a negatív élmények mellett ki kell emelni, hogy a szerző jól kezeli a karaktereit. Folyamatosan mélyíti a főszereplőjét, bár a mellékszereplőket valóban csak pár vonással ragadja meg. Terry barátja, a kísérletekért felelős orvos is csak egy-egy váz. Ha már olyan hosszú az alapozás, talán, őket lett volna érdemes alaposabban felépíteni.

Van benne történelmi hangulat is, az a háborúellenes hangulat, a fiatalok meneküljenek-e át Kanadába, vagy vegyenek részt egy értelmetlen háborúba?

Egyszer el lehetett olvasni, de sokkal többet vártam.

 

Bond: Gyanakvó elmék – Mint thriller: 50% lassabb kezdés után feljavul. A sorozat nézőinek kevés újat tud mutatni.

Szubjektíven: 40% sokkal többet vártam. Hiába javul a végére, arra már kiábrándultam.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr7415034708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BBerni86 2019.09.01. 18:30:33

A saját kedvencem a Christine és a Tortúra, de igazad van. Most tényleg Az és Kedvencek temetője dömping van - éppen mit vesz elő Hollywood.

BBerni86 2019.09.02. 18:10:36

@Plüsscicus: Szia! Nincs miért elnézést kérned, köszönöm, hogy írtál! Szeretem King könyveit, népszerűsítsük őket minél többen! Az Újjászületés, Az átkozott út és a Napnyugta után számomra is nagy élmény volt, jó, hogy említetted őket :)
süti beállítások módosítása