Fülszöveg:
Pénz vagy szerelem? Melyiket válasszuk?
Az olvasó fejben talán azonnal megválaszolja a kérdést, gondolván: ez pofonegyszerű.
Számomra viszont nem az. Említettem, hogy egy csomó pénzről van szó? Rengeteg pénzről!
El kell utaznom valahová, hogy ezt átgondoljam. Hirtelen ötlettől vezérelve útnak indultam, de amikor a repülőtér várótermében összefutottam a szexi Carterrel, a dolgok más irányt vettek. Túlfűtött beszélgetésbe elegyedtünk, aztán ő elhúzott. Azt hittem, többé nem találkozunk. A sors azonban másként rendelte.
Meglepetés! Carter veszélyes pasi, és folyton ide-oda repül. Mágnesként vonzottuk egymást, de tudtam, hogy a dolog csak átmeneti lehet. Főleg, amikor meghallottam az előéletéről szóló pletykákat. De rákattantam a pasira, és semmi más nem számított. Tartottam tőle, hogy ebből óriási pofára esés lesz, mert valahogy a lelkem mélyén mégis arra vágytam, hogy én legyek az, aki megzabolázza ezt a szívtipró pilótát.
A legkevesebb, amit elmondhatok, hogy valóban a hetedik mennyországba repített.
De egyszer minden jó dolog véget ér, nem igaz? Csakhogy a mi kalandunk olyan véget ért, amire egyáltalán nem számítottam.
Szerintem:
Kellett az is, hogy jókor
talált meg ez a regény. Most jól esett ez a könnyed, romantikus semmiség – más hangulatban arról írnék, hogy mennyire mű az egész.
Mert bizony olyan alapok vannak benne, amik dráma helyett röhejesek. A női főszereplőnek, Kendallnek az a legnagyobb problémája, hogy az örökségéért cserébe hamar fiút kellene szülnie, de nem akar még anya lenni. De bele tudnék kötni abba is, hogy alig pár napnyi ismertség után a páros már ott tart, hogy közösen vállalnak gyereket. Vagy a megoldásban az, hogy bár Kendall elbukja az örökségét, Carter éppen akkor örököl meg milliókat, így gazdagabbak lesznek a végére, mint az elején voltak. De még sorolhatnám hosszan, mert ez bizony tele van olyan fordulatokkal és cselekménnyel, amelyek közelebb vannak egy meséhez vagy szappanoperához, mint komolyan vehető történethez. Igen, még azt a szálat is bedobják, hogy éppen a nagy egymásra találáskor jelenik meg egy nő azzal, hogy Cartertől terhes. Persze nem így van, de mű-konfliktusnak éppen megtette.
De most ez nem tudott érdekelni, mert jópofa, ahogy ez a két ember összekerül és átkalandozzák a világot. Remek helyszínei vannak a kötetnek, és a szerzőpáros igyekezett is az egyes városok hangulatát megragadni, amennyire egy ilyen románc engedi. Tetszett a riói rész, vagy az amszterdami épületek leírása. Jár azért is a pont, mert nem a tipikus helyekre írták a szereplőket: nem Párizs, Róma, London – igaz, New York akad, de cserébe van Dubaj, Amszterdam és Rio is.
Az is igaz, hogy abszolút hihetetlen ez a nagy szerelmi történet – annyit hiszek el belőle, hogy a szexuális vonzás megvolt –, de most elszórakoztam így is. Akkor is, ha visszatérő jelenetek vannak a szerzőpáros más köteteiből. Pl. ismerős lehet a nőtől lopott bugyival a maszturbáció. Úgy tűnik, a Keeland-Ward kettősnek ez a perverziója.
Kétszereplős a történet, mert Carter és Kendall mellett, ha meg is jelenik más, alig kap pár mondatot és már el is tűnik. A páros legnagyobb részt kettesben van, és maguk alakítják a köztük történteket.
Mennyire szimpatikusak a szereplők? Ez is az a szint, hogy máskor kötekednék, de most nem bánom, hogy ennyire tipikusak és hihetetlenek.
Carter – ő a hatalmas nőcsábászból lesz hűséges családapa pár nap alatt. Túl nagy a váltás, főleg, amikor rátér arra, hogy milyen életet is élt eddig. De ez az egy hibája akadt, amit hamar el is nő. Különben szexi, magabiztos, jópofa, jószívű. Túl jó, hogy igaz legyen és még szexi szakmája is van.
Kendall – magabiztos, cserfes fiatal nő, de ennél mélyebbre nem lehet menni. Kendall leginkább azzal jellemezhető, hogy csinos és gazdag szőkeség. Az élete lóg a semmiben. A középiskola óta néha dolgozik a családi cégben – vajon egy érettségivel mit? Fénymásol a komoly munkát végzőknek? – és csak költi a családi vagyont. Még ő is úgy jellemzi magát, hogy egy vásárolgató gazdag szőke. Mégis, maga a személye szimpatikus tud lenni, csak semmi mással nem szabad vele kapcsolatban foglalkozni, mert akkor kiderül mennyire is üres az alakja.
Ugyan mindketten kapnak egy dilemmát, fájó pontot a múltból, de ezzel csak Carter lesz kicsit több. Indokolja, miért volt olyan csajozógép. Kendall viszont marad az a gazdag szőke, aki addig is.
Igazán konfliktus nincs is a könyvben. A páros egymást akarja, és a kötelező bonyodalom után alakul a történet, ahogy a zsánerben várja az ember. Mondjuk, egy mellékszál eredménye érdekelt volna – Kendall öröksége nélkül mihez kezd az anyja, aki a lányából is ingyenélőt nevelt?
Mindezen túl azért működik a könyv, mert megvan a kémia a szereplők közt. Sokáig húzzák az egy ágyba kerülésük is, így nem válik erotikus ágybemutatóvá sem. Mennek ide-oda, így van cselekmény, nem csak szex és szerelem.
Működik, mert Keeland és Ward ebben a zsánerben stílusosak. Pimasz, humoros, csajos az egész. A dráma szerintem annyira nem megy nekik, de szexuális feszültséget és mosolygós jeleneteket tudnak.
Nem is akarnak szerintem semmi komolyat, csak szórakoztatni. Nálam ez most megvolt, így nem panaszkodom. Felnőtt női mesének elment.