5: Green: Az abszolút tökéletes izé - feltűnt egy szobor. Elsőre azt hitték, egy műalkotás. De több is van belőle. Reagál bizonyos dolgokra. Miközben hősnőnk egyre közelebb kerül a megoldáshoz, láthatjuk, a népszerűség mit tesz a személyiségével.
4: Neuvel: Alvó óriások - egy hatalmas tenyér. Mintha kőből lenne, de mégsem. Elásva, a földbe rejtve. Ki alkotta, mikor és minek? Kell, hogy legyen több része is. De hol vannak? A rejtvényfejtés egy akció sci-fibe csap át, ahogy érkeznek a válaszok és szembe kell nézni mindazzal, ami ezzel együtt jár.
3: Dashner: Az Útvesztő - mindannyian fiúk. Egy liftben tértek magukhoz, semmi emlékük sem maradt a múltjukról vagy magukról. Egy tisztáson vannak, amit egy útvesztő vesz körül. Kik ők, miért vannak itt, hogy jutnak ki? a labirintus gyilkos, hol a szabadulás? Érkezik a fiú, aki más, mint a többiek. Talán nála a megoldás.
2: Brown: Langdon regények - a szimbólumok szakavatott ismerője mindig egy szaftos ügy közepébe csöppen, amit egyedi tudásával tud megoldani. Milyen nyomok voltak a Leonardo festményeken? Milyen titokért kell átszáguldani Firenzén? Rómában a pápa titka, Barcelonában egy korszakalkotó tudós utolsó felfedezése vár arra, hogy Langdon a rejtvényeket megfejtve nyilvánosságra hozza.
1: Cline: Ready Player One - a világ pocsék hely. Nyomor, tönkrement környezet, túlnépesedés, gondok a köbön. De el lehet menekülni a virtuális világba, ahol bárki és bármi lehetsz. Ahol az igazi életed élheted. A program megalkotója halott, és a végrendelete a legnagyobb rejtvény. Egy játékra hív mindenkit, aki megnyeri, megfejti a hátrahagyott jeleket, mindent megörököl. Kamasz hősünk megfejti az elsőt, és hamarosan már a virtuális és a való világban is harcolni kell az életéért, és a programért, ami nélkül az emberek már létezni sem tudnak.