Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Corey: Tiamat dühe

Térség 8.

2020. január 28. - BBerni86

Háború elkerüléséért dolgozós, űrkalandos, kutatós, útkereső.

James Holden börtönben várakozik, miközben a csapata szétszéledt, és mindenki a maga módszerével igyekszik kezelni a fennálló új viszonyokat. Bobbie és Alex új csapatot építenek, akik akár harcban is készek helyt állni Laconia erőivel szemben. Naomi a saját útját járja, ő még mindig hinni akar abban, 1_28tiamat_duhe.jpghogy politikával és tárgyalásokkal is tartós békét lehet elérni. Közben egy elhivatott tudós, Elvi Okoye különös kísérletekbe fog, melyek reményt adhatnak, de akár mindennél nagyobb pusztítást is okozhatnak. Holden egyetlen esélye, hogy a körötte gyakran feltűnő Teresát állítja a maga oldalára, az elnök 14 éves kamaszlányát, aki most kezdett el komolyabban azzal foglalkozni, milyen a családja és az apja, milyen örökség vár rá. De vajon időben sikerül maga mellé állítania a lányt?

A Térség az egyik olyan sci-fi sorozat, amivel még mindig nagyon küzdök. Rengetegen szeretik, agyilag fel is tudom fogni, hogy a saját zsánerében erős munka. Mégis, nehezen szánom magam rá egy-egy kötetre, és nem is szoktak nekem tetszeni a történetek.

Most a szokottnál nagyobb odafigyeléssel és több energia befektetésével olvastam, igyekeztem nem csak a kisebb cselekményszálakat megérteni, de kerestem a nagyobb összefüggéseket is. Mert vannak azok is: a háttérben van egy epikusan nagy történet háborúról és békéről, etikáról és emberségről, de eddig szívesebben foglalkoztam azzal, hogy az egyes karakterek milyen kalandokon mennek keresztül.

Pedig, a világépítés a szerző erőssége. Nehezebb volt így olvasni. Azzal is szembe kellett néznem, hogy hiába olvastam a korábbi részeket is, a nagyobb összefüggésekből nem sok maradt meg az emlékeimben, így sok minden miatt volt olyan érzésem, hogy erről-arról többet kellene tudnom, és már megkezdett utakon járnak a szereplők tovább. Biztos, hogy jobban tetszett volna, ha frissebbek az emlékeim. Lehet, hogy neki kellene állnom a sorozatnak, hogy legalább ismételjem a korábbiakat, ha az újra olvasásra nem tudom rászánni magam? Mert ez egy olyan történet, ami akkor mutatja meg az igazi értékeit, ha a világépítésre és a nagyobb szálakra is tudunk figyelni, nem csak az egyéni kalandokra.

Amik vannak, de nem sok. Nem igazán cselekményközpontú a regény, ahhoz lassan haladnak benne az események. Még azt is meg merném kockáztatni, hogy a karakterek kidolgozása több teret kapott, mint a tényleges események.

Karakterekben erős szerző Corey. Az a személyes kínom, hogy az egyik legfontosabb szereplő, Naomi egy korábbi kötet óta nagyon ellenszenves nekem. Nem szeretem a döntéseit, a lényét, mióta az egyik részben az ő múltja volt az egyik központi téma. Hiába nem folytatódik az a szál, és a jelene nagyon más, mint a múltja, az ellenszenvem megmaradt. Holden most nagyon kevés szerepet kap, mondhatni, ő a legkevesebb színen levő szereplő a jelen részben. Rá is döbbenem, hogy ezt nem is bántam.

Elvi és Teresa voltak, akik ebben a részben számomra a legizgalmasabbak voltak. Mindketten komplex női figurák, akik komoly kérdésekkel kell szembenézzenek, és tanúságot tesznek arról, milyen emberek, miért hajlandók küzdeni és áldozatokat hozni. Nagyon problémás, ha az egyik kedvenc szereplőm egy Pézsmapocok névre hallgató kutyus? Pedig nincs is nagy szerepe, de valahogy szívesen olvastam, ahogy Teresa nyomában járt és kutyásan bohókás volt a nagyon komoly emberek gyűrűjében.

Jól van szerkesztve, a szálak fokozatosan és logikusan kapcsolódnak össze. Íve lett a cselekménynek, amit akkor is éreztem, ha egyes tudományos hangulatú részek nagyon nem a fogamra valók is voltak.

Még mindig nem az én világom, de ezt a kötetet már szinte élveztem is. Haladok.

 

Corey: Tiamat dühe – Mint sci-fi: 75% okosan szerkesztett, tág univerzummal dolgozó, karakterben is erős regény.

Szubjektíven: 40% küzdök a tágabb cselekménnyel, de egyes részeit már tudtam kedvelni.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr2315431820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2020.01.29. 09:48:50

Hát, jobb, ha belelendülsz, mert ez már az utolsó előtti kötete a sorozatnak. :)
süti beállítások módosítása