Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Hoover: Túl késő

2020. június 12. - BBerni86

Bántalmazós, leleplező, igaz szerelemre lelő.

Sloan közel 2 éve megismert egy jóképű, előzékeny és jómódú srácot. Asa szinte szerelem volt első látásra, a lány első barátja lett. Aki oda sem figyel, de csupa jó jegyeket szerez az egyetemen. Aki számára Sloan 6_12tul_keso.jpgkülönleges. Most is együtt járnak – de a lány már rég nem szerelmes. Kényszerből marad a férfi mellett, aki birtokolja a testét és megszabja, mit és kivel, hogyan tehet. El kell viselnie, játszania a szerelmest, hogy az öccse kezelését a férfi fizesse neki. Le kell nyelnie, hogy bármikor rámászhat, a lakásukból drogtanyát csinált. Egy órán azonban új fiú ül le mellé. Carter is vonzó, és igazán kedves. De ő is Asa köreiben mozog. Életveszélyes még csak szóba is állniuk. Az elemi vonzalomnak azonban nehéz nemet mondani. Még akkor is, ha Carter is komoly titkot leplez. Hiszen ő nem az, akinek látszik…

Ez a regény egy érzelmi fojtogatás volt. Nem egyszer szörnyülködtem magamban, hogy miért is olvasom én ezt. Nem esett jól, és néha legszívesebben földhöz vágtam volna a könyvet. Értem, van, amiről kell beszélni, de ennyire realisztikusan kell a mocskos részleteket is megírni? Ez néhol már perverz volt.

De miről is beszélek? A regény alapvetően két részre osztható. Az egyik rész a Sloan – Asa kapcsolat, ami abszolút beteg. Asa a lány zsarnoka, rendszeres nemi erőszak, mentális bántalmazás a műsor. Mert, amit itt leírnak nemi erőszak akkor is, ha Sloan látványosan nem tiltakozik. Nagyon lecsupaszítva Asa guminőt csinált belőle, és szereti is erőszakosan birtokba venni a tulajdonának tekintett lányt. Hoover bemutatja a függést, az érzelmi húrokat, ami összeköti őket. Asa beteg rajongását, a lány áldozathozatalát a testvéréért. (Magában megfogalmazza, hogy prostituálta magát a testvére ellátásáért.) Ezzel még nem is lett volna bajom. Csakhogy!

Ez a könyv tele van szex jelenetekkel. Már egyet is sokkoló volt végigolvasni, és ebben sok van. Még olyan is, amikor ugyanazt az aktust mindkét fél szemszögéből megírta Hoover. Az egyik fél azt hiszi, kissé durva, de szenvedélyes szex, a másik meg éppen erőszakot szenved el. Rettenetes volt. Az pláne, ahogy Asa szempontjából ez szexinek van beállítva. Sokat hozom negatív példának a szürke ötvenet. Asa részei simán mehetnének mellé a polcon.

A regény másik fele a Sloan – Carter kapcsolat, ami viszont a mesebeli nyálregények tipikus példája. Kezdettől hatalmas a szerelem, és a férfi olyan, mint egy szent. Képtelen vagyok elhinni, hogy valaki ennyire elvakultan szeressen és mindent megbocsátson. Hogy velem vagy, de este a másikkal henteregsz? Ok. Terhes vagy, de nem tudod, kié a gyerek? A lényeg, hogy te vagy az anyja, más nem is számít! Majd felneveljük együtt. Ugyan már… Szerintem nincs olyan pasi, aki ne akarna apasági tesztet azonnal és ilyen angyali.

Asa túl démoni, Sloan hatalmas áldozat, Carter meg az idiotizmus határáig jó. Sorry, de ez így nagyon nem tetszett nekem.

Van ugyan a történetbe egy kis krimi is csempészve, Carter titkával és igazi hivatásával kapcsolatban, de az annyira minimális szál benne, hogy az szinte semmi. Itt a szerelem, románc és a szex a kulcsszavak.

Ha ennyire utáltam a történet nagyját, nem szerettem a szereplőket, miért nem alacsonyabb a pontszám a lap alján? Leginkább Hoover stílusa miatt. Sodor végig az eseményeken, az érzelmeken, és amíg olvastam, nem tudtam más felé figyelni. Szörnyülködtem, borzadtam, de el kellett olvasnom, mi történik majd. Azt mondják, egyes katasztrófákat végignézni ilyen. Borzalmas, de látni kell. Ez nekem ilyen élmény volt, egy biztos tollú szerzőtől.

Van olyan Hoover-történet, melyet már filmre vittek. Van olyan is, amit szívesen megnéznék mozgóképen. Ez nem tartozik azok közé. Nem sok volt.

 

Hoover: Túl késő - Mint romantikus: 60% olvastatja magát, érzelmes és sodró, de a dráma és szenvedély is túlzó.

Szubjektíven: 55% nem szerettem meg a hősöket, a történet taszított, de Hoover sodort végig.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr4015806272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása