Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Wingate: Elrabolt életek

2018. április 28. - BBerni86

Testvéres, emberrablós, családi titkos, nyomozós.

Avery egy gazdag, politikailag aktív déli család legkisebb lánya. Éppen az életén töpreng: férjhez kellene mennie a kamaszkori szerelméhez? A politikába kellene próbálkoznia a jogi karrierje helyett? Beteg nagyanyját látogatja meg otthon, amikor egy idős asszony felkavarja a család múltját, amikor egy ismeretlen fiatalember egy csomagot akar átadni a nagyanyjának. Avery a rejtély nyomába ered, mit titkolt el a családja? 60 évvel korábban 5 testvér elrabolt_eletek.jpgnézte fájdalommal, ahogy a szülő anyjukat kórházba kellett vinni a hajójukról.  A legkisebb még csak 2, a legnagyobb 12 éves volt. Rendőrök jöttek értük, hogy a szüleikhez vigyék őket. De megszegték az ígéretüket, elrabolták őket, eladták őket. A testvérek nem tudták mi vár rájuk: csak haza akartak jutni, és egymásba kapaszkodtak. Az ő történetük Avery története is.

Lisa Wingate regénye közönségsiker: toplistás az eladásokban, szavazásokon nyer díjakat és a kritikája is jó. Történelmi regény, családregény, krimi, még egy kis romantika is van benne. Az elején tartottam is tőle, hogy fog nekem tetszeni, aztán azt vettem észre, hogy nem bírom letenni. Nagyon érdekelt mi fog történni a szereplőkkel – még ha elég jól meg is tippeltem a fordulatokat és eseményeket előre – és izgultam értük.

Egy jó regényhez ez kell: bele kell tudni élni magad! Nálam ezt teljesítette az Elrabolt életek.

Jól van szerkesztve: fejezetenként váltakozik a múlt és a jelen, egyre közelebb érve egymáshoz. Sok mindent sejthetünk, vannak nyomok, de egészen a végéig nyitott a kérdés, kivel mi történt, hogyan kapcsolódnak össze az események. Lehet tippelni, lehet izgulni. És szerencsére Wingate nem is kegyetlen. Igen, történnek benne tragédiák is, de nem az a cél, hogy a végére a 100 darabos papír zsebkendő szett elfogyjon. Mindig van mellette valami felemelő is, valami, amibe lehet kapaszkodni.

Hozzáteszem, nagyon tud feszültséget generálni az írónő. Végig féltem, mi fog történni a gyerekekkel a múltbeli szálon. Borzalmakra készültem, nem kell ecsetelnem, a mostani thriller és horror regények után milyen képek voltak a fejembe, mit akarhatnak velük tenni az elrablóik. Megnyugtatok mindenkit, nem prostitúció, nem szervkereskedelem vár rájuk. Másképp brutális, amin keresztül kell menniük.

A fájdalom és az örömök szépen kiegészítik egymást a regényben. Az ember szíve megszakad a testvérekért, miközben a jelenben egy érzékenyen megírt szerelmi történetet kapunk. Mindkettőben erős karakterek bontakoznak ki és fejlődnek. Sok mindenkit meg lehet szeretni, és remélni, hogy a lehető legjobban alakul az életük.

Tetszett a regényben, hogy az élet, az egész létezés egy folyamatos haladás, amelyben a múlt, a jelen és a jövő szépen össze tud kapcsolódni. Nem kellett megírnia a szerzőnek, mi lesz a szereplők sorsa, érezni a múltjukból is, hova tartanak.

Szerettem, hogy krimi is, nyomozós is, de mellette okos családregény is. Sokrétű.

A szövege is igényes. Lírai, ahol kell. A leírások sokasága nekem fájni szokott. Wingate nem viszi túlzásba, de azért akad bőven leírás nála. És nem bántam! Életre keltette a történetet.

A családról, a testvérekről nagyon szívhez szólóan tud írni. Megható, izgalmas. Jó kombó!

Amennyire tartottam tőle, annyira tetszett. Egyes részeit már újra is olvastam. Értékes könyv!

 

Elrabolt életek - Mint krimi: 85% családregénybe ágyazott, gondosan szerkesztett, szívszaggatóan érzelmes.

Szubjektíven: 90% rettegtem a végétől, fájt a történet, miközben felemelő is. A szöveg is jó.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr9213877716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása