Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Baker: Mézeshetek Harryvel

2018. július 17. - BBerni86

Szerelmes, kapcsolatos, jobbá válós, apóssal háborús.

Todd nem egy főnyeremény, és ezt tudja is magáról. Az életben két dolog érdekli: a nők, meg a bárok. Az a mezeshetek_harryvel.jpgszerencséje, hogy jó géneket örökölt, jó a dumája, és jól is keres. De neki a nők csak jönnek és mennek. Míg meg nem pillantja Tamit. Aki tökéletes, és a férfi érte bármire kész lenne. Csodaként éli meg, hogy a lány viszonozza az érzéseit. Egy baj akad: Tami apja. Harry, aki mániásan védi a lányát, és első látásra eldöntötte, hogy Todd nem érdemli őt meg, és el akarja üldözni. A két férfi vetélkedése ellenére a boldog pár az esküvőre készül – míg egy tragédia mindent össze nem zúz. A nászútra Todd kénytelen Harry társaságában utazni, akivel legszívesebben megfojtanák egymást. Gyászolnak, gyógyulnak, és békét kötnek.

A kritikák nagyon szerették, és rajta van azon a listán is, amit nagyon meg akarnak filmesíteni. Todd karakterére már megy a vetélkedés – érdekel is, kinél fog kikötni a szerep. Mindezek ellenére tartottam is kicsit a könyvtől. Úgy vettem meg, hogy valamiért thrillernek hittem. De nagyon nem az. Minden félelmem felesleges volt, mert ennél jobb dramedy rég akadt a kezembe. Le se tudtam tenni, úgy faltam a sorokat!

Képes arra, hogy az egyik percben nevessek rajta, a másikban meg szipogva kutatom a zsebemben a zsebkendőt. Hatalmas utazásra visz, amiben annyi minden van: egy szép szerelmi történet, egy nagy tragédia, komikus elemek, egy pokoli nyaralás, gyász és harag, továbblépés. Szerelmes regény, is. Dráma is. Komédia is.

Megvan benne az a kettősség, hogy korrekt cselekménye van, mindig történik valami, miközben a szereplők lelkét sem lehetne jobban megnyitni felénk. És mindkettőt nagyon érdekesen, beleélősen tudta Baker megírni! Nem lehet unatkozni, csak nevetni, sírni, reménykedni, izgulni.

Rengeteget ad a narráció. Todd szemszögéből van elbeszélve a történet, és már az elején beszippantott. Ok, elég nyers a figura modora, de nagyon stílusos! Nem véletlenül ilyen, és észre lehet venni a fejlődést a nyelvezetében is, amit a karakter a cselekmény alatt változik. Amihez hozzájön Todd egyedi humora, nagyon ironikus, de nálam nagyon bejött.

Ha már humor – amit Harry és Todd ebben a kötetben művelnek, az nagyon készen van. Szerette valaki az Apádra ütök filmeket? Ez még sokkal durvább. Komolyan, néha csak döbbentem bámultam a sorokat, hogy ilyen aztán nincs! Ugyanakkor nagyon hiteles is az egész, és a humor át tud menni érzelembe, tartalomba.

Bart Baker férfiként bátran férfiak érzelmeiről írt, és roppant hiteles az egész. A lányát féltő apa a maga bogaraival, a jó útra tért gazfickó, ahogy átélik és túlélik, ami velük történik. Egy pillanatra nem éreztem úgy, hogy ez mese lenne, vagy csak kitalált.

A szereplők nagyon életszerűek, hitelesek és karakteresek is. Ugyan elsősorban Todd és Harry viszi a prímet, de Baker gyönyörű alakot rajzolt Tami személyében is. Az olvasó megértheti, miért szerette annyira ez a két férfi.

Nem rág a szánkba semmit, nem mond ki konklúziókat, de nagyon jól rámutat a gyász folyamataira, az emberek közti kapcsolatokra, és az életről is vannak benne szentenciák.

Nagyon-nagyon tetszett, én csak ajánlani tudom bárkinek!

 

Mézeshetek Harryvel - Mint dramedy: 100% tartalmas, de szórakoztató. Nyers, de őszinte és mély. Karakteres.

Szubjektíven: 95% egyszer könnyeztem, egyszer nevettem, de letenni nem bírtam! Tetszett!

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8414112247

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása