Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Veres: Éjféli iskolák

2018. augusztus 18. - BBerni86

Véres, más világos, rémképes, sötét.

ejfeli_iskolak.jpgA démon léte mindig is a fiúéval volt összekötve, akinek végzete volt. Neki kellett volna az élők ellen vezetni a holtak seregét. De a démon akárhogy kísértette, mindig nemet mondott. A démon imádta őt, de eljött az a pont, amikor be kellett látnia vereségét, és gondoskodnia kell az utódlásról. (Varjakkal teli ég, aztán semmi) Katasztrófák sora jött el, míg Józsi malac megszületett. Rendes disznóként nőtt fel, majd lett feldolgozva a toron. Ám a padláson a kisgömböc megkezdi a világ elnyelését, kezdve a falubeliekkel. (Kisgömböc) Egy férfi meséli el utazása történetét egy más dimenzióba, démoni istenek uralma alá, ahol szörnyű halál és örök szolgaság vár csak az emberekre. (Szorozva nullával)

Bevallom, a műfaj kiválasztása fogósnak bizonyult. Tudom, túlgondolkoztam. Vér van benne, gyilkosságok, rengeteg halál és világvége – egyértelműnek kellett volna találnom, hogy horror kötetnek nevezzem a novellásgyűjteményt. De többnek is éreztem annál, ha nem is tudnám megmondani, milyen zsánert éreztem még benne. A más dimenziók miatt talán sci-fi… de ezeket a dimenziókat nem tudomány hívta életre. Nem is varázs, hogy fantasy lehetne. Ez sokkal sötétebb, és így maradt a horror.

A fentiekben meg is határoztam, milyen témák kerülnek elő a történetekben: más, démoni dimenziók, melyek rémálmokba illenek. Különféle világvége víziók. De sok szól más létsíkokkal való találkozásokról, legyen az a szörnyek világa vagy a halálon túli. Ebből sejthetitek, hogy már most leszögezem, senki ne ezzel akarjon felvidulni egy depressziós napon! Ehhez hangulat kell, kissé merengős, de semmiképpen sem érfelvágós fájdalom!

Az utóhangban a szerző mesél az ihletőkről is, és nekem bejött, hogy egyes esetekben rájuk ismertem. De pozitív, hogy mégsem az eredeti hangok utánzása, a történetek is eredetiek, csak tiszteleg olyan szerzők előtt, mint Lovecraft. Igaz, az én kedvencem a kis gömböc népmeséjének horror változata. Íme: egy példa arra, hogyan lehet újraalkotni a magyar népmese kincset! (Bár szeretem Virág Emília fantasy – mese világát is, ez egy más szín. Vérvörös és végtelen fekete.)

Tetszett a gondos szerkesztés is. A novellák ugyan különállóak, de ha figyelmesen olvasunk, találunk vonásokat, melyek egy dimenzióba helyezik őket. Eszter, akit a Ködvárosban ismerünk meg, felbukkan a Borostyán komplex világában is, de bőven lehet találni más megfeleléseket is. Ezeket én szívesen keresgetem.

Vannak csavarok, amelyek között akadnak majd nagyon brutálisak és horrorosak, de lesznek fekete humorral átszőtt, vagy éppen tragikusak is. Hangulatilag nem egy vidám kötet, én közbe tartottam is szünetet a novellák között, de nem is lettem tőlük depressziós. Nekem jól esett, ahogy a halált feldolgozza egyes történetekben. Ugyan még mindig Gaiman Halálával akarok majd átsétálni a Nap nélküli világba, de ki lennék egyezve az Éjféli iskolával is.

Rengeteg jó dolog van bennük, nem is tudom, mit hangsúlyozzak ki. Nagyon kreatív, vagy igényesen tiszteleg más előtt. A hangja ránt magával, a szövegezés is forgatta az agyam. És a cselekmények – horror, de okosan az. Szórakoztat, néha borzasztva, és agyaltam vele.

Én biztos előszedem majd közbe-közbe, akinek bejön a horror, tudom ajánlani!

 

Éjféli iskolák - Mint horror: 85% változatos, jól megírt, és sötéten szórakoztató. Néhol egészen brutális.

Szubjektíven: 95% közbe kellett egy szünet, de megfogott. Kis kirándulás rémálmok között.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr4214185285

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása