Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Schwab: Egy kegyetlen dal

Verity szörnyei 1.

2018. szeptember 14. - BBerni86

Kamaszos, útkeresős, harcos, hatalmi játszmás.

Verity városában a gonoszság életre kel, szörnyek születnek belőle. Erőszakos tett, halál nélkül? Az árnyékból életre kel a Corsai, egy gyilkológép. Gyilkosság? Az okos, kegyetlen és gonosz Malchai érkezik. Tömeggyilkosság, a Sunai születik meg. A legemberszerűbb, de a legerősebb, aki puszta hangokkal képes egy_kegyetlen_dal.jpglelkeket kitépni. Aki teheti, menekül a városból. Ami 6 éve megosztott. Délen Henry Flynn vezeti az Osztagot, gyilkolja a szörnyeket, szövetségben a Sunai testvérekkel. Észak Callum Harker területe, aki szolgává tett szörnyeket, és pénzt szed a biztonságért. Kate Harker visszaküzdi magát a városba, és a középiskolájában feltűnik egy különös, új fiú. Barátkozás közben egymás titkait kutatják. A lány az apjának bizonyítana. August csak ember szeretne lenni. Míg sötét erők újabb háborút készülnek kirobbantani, ők kénytelenek szembenézni magukkal, és elfogadni a szerepüket.

Lassan a fantasy szerzők között új kedvencet avatok. Victoria Schwab termékeny író, és az a helyzet, hogy ez már a harmadik sorozata, amibe belekezdek. Az Archívumot szerettem, ha az nem is lesz kedvenc. A mágia árnyalatai annál jobban, azt nagyon imádtam. Most pedig 20180912_181706.jpgmegérkeztek hozzám is Verity szörnyei, és rákattantam erre is.

Az élvezetet növeli, hogy nem a szimpla kiadást vettem meg. Book a Sloth Club – kinek mond valamit? Az a lényege, hogy a könyv egy ajándékdobozban érkezik, melyhez a regényhez köthető, rajongói tárgyakat mellékelnek. Én egy ideje már szemeztem velük, de sajna, mivel nem új könyvekhez csinálják őket, eddig kimaradtam, mert kétszer ugyanazt a könyvet nem akarom a polcomon tudni. De a Fumax ezzel készült az éves 20180912_182257.jpgkönyves ünnepre, új kiadású regényhez, így végre nekem is lett egy dobozom! És mit rejt? Egy finom illatú illatgyertyát. Egyedi, Verity táska. Egy bögre, amin meleg hatására látszik a minta – Verity tájképe, és felirat. Egyedi teakeverék. Könyvjelző, képeslap, levél a szerzőtől. Talán nem hagytam ki semmit, de le is fotóztam nektek. Én imádom, főleg a bögrét és a táskát.

De a regényt is imádtam. Nagyon jó világa van, és Schwab nagyon erős atmoszférát is teremt hozzá. Ez a szörnyes, urban fantasy világ és mitológia… nekem nagyon bejött. Kreatív, érdekes, még bőven bővíthető is.

A cselekmény fordulatos, eseménydús. Van benne egy elég erős csavar is, szóval messze nem az a kiszámítható fajta. Ráadásul, képes arra, amit már az Archívum kapcsán is kiemelten. Ifjúsági irodalom is, de tisztán fantasy regényként is megállja a helyét. Így egyaránt élvezetesen vannak benne kamaszos dolgok, és harc a szörnyekkel, összeesküvés, menekülés és küzdelem – akció és lélek is pipa.

A kamaszos résznél piros pontot érdemel, hogy nem is akar szerelmes, nyálas románc lenni. Az előző sorozataiban is óvatosan bánt a szerelmi szállal az írónő, itt teljesen mellőzi is. Kate és August barátok lesznek, nem szerelmespár. Mindketten a saját identitásukkal, a szüleikkel és a világban elfoglalt helyükkel küzdenek. Mindez olvasmányosan, cselekménybe is ágyazottan, nem túlírva meg is jelenik a történetben. Örülök is neki, mert ne már, hogy az ifjúsági regényekben szinte mindig a szerelem a nagy konfliktusok egyike! Itt nem is.

Imádtam a világát, a szereplőit, a prózáját – és a BaSC csomagot is! Mikor jön a folytatás?

 

Egy kegyetlen dal - Mint urban fantasy: 90% egyedi, érdekes szereplőkkel. Ifjúsági, de felnőtt regénynek is OK.

Szubjektíven: 95% az egész világa beszippantott, és a szerelmi szál hiánya se volt zavaró.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr4614239069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása