Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Meghitt pillanatok

Ünnepi antológia

2018. december 26. - BBerni86

Szerelmes, kamaszos, megbocsátós, erőt gyűjtős, ünnepi.

Tominak rég tetszik az új lány, Orsi. Az egyetlen reménye, hogy ő húzza az osztály mikuláson. De nem így lesz, kénytelen bevonni a lányt húzó Nórit is a műveletbe. Tomi hangos könyvet szeretne adni a lánynak, de a nagyon várt kötet úgy még nem létezik. Így a kis csapat maga áll neki felvenni. (Osztálykarácsony) Flórának rég tetszik a bátyja legjobb barátja, és karácsonyra bátor mer lenni. Egy csókot kér, és amikor megkapja, mindketten szembe meghitt_pillanatok.jpgkell, hogy nézzenek azzal, mit jelentenek igazán a másiknak. (Bakancslista) Zalán volt a legjobb barátja. De Zalán meghalt, és képtelen kimenni a sírjához. Lassan a temetőig eljut, de megakad egy padnál, ahol egy idős úr várakozik. Beszélgetni kezdenek, és Anna lassan készen áll odamenni a fiú sírjához. (Az idő minden sebet…)

Húsz novella van benne, és mivel legalább 18 tetszett is, nehezen választottam, melyikekből idézzek oda fel. Végül sorsoltam, csak kinyitottam a kötetet, és arról írtam, ahol kinyílt. Sokat elmond, hogy most kattog az agyam, hogy melyik helyett melyik kerülhetett volna oda röviden. Amiben a mogorva lány nekiáll karácsonykor a szomszéd macskáját keresni? Amiben a szomszéd fiú és lány minden évben elsuttognak egymásnak egy titkot? Amiben a tolószékbe került lány új reményt kap? Tényleg, sok jó történet van benne, ne is válogassunk, olvassátok el őket!

Abszolút egy YA kötet lett a Meghitt pillanatok. A kiadó adott már ki egy hasonló novellás kötetet, de abban fantasy és sci-fi történetek is voltak, ez viszont a mindennapokra fókuszál. Olyan kamaszok a főszereplők, akik akár ismerősök is lehetnének az utcáról. Ok, talán egy kivétel akad. Eszes Rita a Rókatündér után ebbe a kötetbe is egy japán történettel szerepel, de most nincs varázs és mitológia, egy elrendezett házasság karácsonykor igazivá válása a témája. Mert az ünnepek közös pont mindben, legyen az apropó boldog vagy szomorú.

Ami nekem tetszett is. Miért kellene mindnek boldognak és felhőtlennek lenni? Az élet sem olyan, karácsonykor sem. Bajok és nehézségek vannak, de tudnunk kell továbblépni, erőt és reményt találni, amire a karácsony jó időszak. Rácz-Stefán Tibor, Tóth Eszter és Misz Anna történetei nekem pont ilyen reményt és erőt adóak voltak, amelyek után még egy kis napfényt is éreztem az arcomon – pedig megsúgom, odakint szürke az ég, durván fúj a szél, és a Nap elbújt valamerre.

Mivel YA kötet, természetesen sok a szerelmes történet is. Változó, melyik mennyire lett édes és túlzó. Nekem van, amelyik túlzottan is szerelem központú, ha most kicsit elnézőbb is vagyok a kamaszos nagy lángolásokkal és a túl tökéletesre megírt novella álomfiúkkal.

De talán fontosabb, hogy jó hangulata van a történeteknek, tényleg pozitív a hangjuk és az ünnep több színét is megmutatják. (Bár elég sokban van iskolás ajándékozás.) Sok szerethető hős van bennük, és nem egy olyan történet, aminek akár a folytatását is szívesen kézbe venné az ember, ha befejezett is minden novella.

Egy akad, ami másik regényhez kapcsolódik, Benina története, de szerintem az is érti, aki a regényt nem olvasta. Megállnak a lábukon.

Szerettem, hogy ismertebb és ismeretlenebb szerzők is szerepelnek. A kötetet is szerettem.

 

Meghitt pillanatok – Mint YA: 80% változatos, és nem mind a karácsonyra van kihegyezve. Hangulatos, ifjúsági.

Szubjektíven: 75% vannak benne szépek és meghatóak, de némelyik már túl sok is nekem.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr6714514372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása