Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Cole: Lefelé a folyón

2019. május 24. - BBerni86

Régi titkos, szerelmes, boldogulásért küzdős.

Alice kamaszlány volt, aki viszonyt folytatott a nős tanárával. Hitte, ha elég idős lesz, a férfi elhagyja érte a családját. Amikor rájött, nem így lesz, kavart egy hatalmas botrányt, majd eltűnt. Nem sejthette, hogy 3 ember élete örökre megváltozik miatta, és 15 évvel később érnek össze a szálak. Lynn küszködő pincérnő, aki a lányának igyekszik mindent megadni, de az életben maradás is kihívás. Az előző pasija adósságait is vele covers_479437.jpgtörlesztetik. A pénzért kezd viszonyba a főnökével. Míg nem érkezik meg a titokzatos Jeff a városba. Tehetséges festőnek indult, most alkalmi munkákból él, tele van titkokkal. A két sebzett ember egymásba próbál kapaszkodni, de akkor feltűnik Frank is. Akinek múltja van Lynn-nel, aki miatt Jeff is szembenéz a múlttal. Lassan kiderül, ki hogyan kötődik Alice-hoz, mi történt 15 éve.

A borítón a címbeli folyót látom. Lyukacsos, van alatta egy másik kép is, amit akkor látsz, ha kinyitod a kötetet. Egy bekötött szemű nő rejlik alatta. A kis agyam máris kombinált: folyó, csónak, bekötött szemű nő és thriller? Madarak a dobozban! Aztán meg a pofára esés következett, ahogy olvasni kezdtem. Vagy 100 oldalon átrágtam magam, amikor feladtam a reményt.

Mert itt nincs se világvége, se izgalmas thriller! Ez csak egy nagyon női szemszögből megfogott, romantikus thriller.

Az egyik fő bajom, hogy a központi karakter, Lynn, nekem nagyon ellenszenves. A döntéseivel se értek egyet, és annyira felelőtlennek éreztem! A kamasz lánya sokkal felnőttesebb és komolyabb, mint az anyja. Ok, az értékelendő, ahogy soha nem adja fel, küzd, de annyira szerencsétlen és rossz döntéseket hoz folyamatosan! Sokat szenveleg is, ahelyett, hogy tenne valamit.

Jeff izgalmasabb karakter lenne a titkával, ahogy az torzította a személyét 15 éven át. Ez lett volna nekem az izgalmas – erről nem olvashattam. Helyette a mai állapotát ismertem meg, és a büntetést, amit majd kap a múltért.

Amin kiakadtam. Amennyire pozitív lesz Frank számára a vég, Jeff annyira szívja meg – a karakter nem így éli meg, de én igen. Méltánytalanul súlyos lesz, amit kap a végén. Erkölcsileg Frank sokkal bűnösebb, neki meg teljes happy end jár? Lynn érzelmei is annyira hiteltelenül alakulnak a jövőbeli részre vetítve. Végzetes szerelem, aztán egyből vált másra? De nagyon utáltam ezt a könyvben!

A cselekmény is lassan halad, a thriller nagyon halovány benne. Ez sokkal inkább romantikus történet, amiben szenvedő és magányos emberek találnak egymásra. Meg szenvednek – azt nagyon sokan.

A végére jobb lesz a helyzet, felpörögnek az események, de nagyon szimpla a megoldása mindennek. Nincs nagy csavar, csak egy vallomás, ami megmagyarázza a rejtélyeket. (Már amennyire rejtélyeket lehet itt említeni.)

Stílusában sincsen olyan plusz, ami miatt érdemes lett volna elolvasnom. Szimplán az a szint, amit az ilyen könyvek hoznak. Könnyed, érzelmes és ennyi.

Egyszer elolvastam, nehezen, mert nekem nem tetszett. Izgalom helyett szenvedés és nyál.

 

Cole: Lefelé a folyón - Mint női thriller: 40% érzelmekből építkezik, erős a romantikus vonala, a végére pörög fel.

Szubjektíven: 30% egyszerűen nem szerettem – kevés thriller, idegesítő szereplők, a vége.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr9814851764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása