Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

B. Czakó: Hervadhatatlan

2019. május 30. - BBerni86

Szerelmes, ármányos, nagyobb célokért küzdős.

Gizella – vagyis Ella – és Terézia – vagyis Riza – grófkisasszonyok, akik csak egymásra számíthatnak. A szüleik fővárosi életet élnek, velük nem foglalkoznak, a szolgák nevelték őket vidéken. Riza itt lett szerelmes is, a zsiványnak tartott Vidróczki Mártonba, aki igazából a kiegyezésen dolgozó nemesek egyik titkos ügynöke. De most a szüleik magukhoz rendelik őket, az apjuk szeretné férjhez adni őket. Riza csak Mártoné akar lenni, Ella hervadhatatlan.jpgpedig már első nap összefutott egy megnyerő fiatalemberrel, aki ráadásul gróf is, és ugyannak a társaságnak a tagja, mint Márton. Míg a fiatalok próbálnak rájönni, mit éreznek egymás iránt, a háttérben egy politikai botrány gyűrűzik vissza egészen a múltba, mely minden szerelmest elválaszthat egymástól. De ők készek küzdeni egymásért, magukért, a múlt ellen is.

Nagyon sokáig a XIX. század irodalma volt a kedvencem. Faltam a Jókai köteteket, nagyon szeretem Victor Hugo történeteit, és Sienkiewicz regényeit is nem egyszer olvastam. Akkor egyszerre szórakoztattak, de valami mélyebb üzenetet is mindig sikerült belecsempészniük a sorokba. Jól megírt, pörgő cselekményű regények voltak.

Ezt idézte fel bennem B. Czakó Andrea regénye, a Hervadhatatlan. Igen, érzem én is, hogy azért nem szabad egy kalap alá vennem a fentebbi példákkal. Mert itt elsősorban a szórakoztatás a cél, sokkal erősebb a romantikus vonal is, de a cselekmények pörgése, a nagy szenvedélyek, a pokoli gonosz vagy hősies – már szinte mesei – szereplők visszaidézték bennem a nagy kedvenc történeteim.

A történelmi környezet jól használt díszlet lett. A történet szerves magját képezi, hogy milyen viszonyban van egymással a magyar nemesség és az osztrákok. Lesz kiegyezés? Milyen feltételekkel? A háttérben végig ott van a politika, és akinek kicsit is van ilyen irányú érdeklődése, több minden érdekes részletre bukkanhat rá.

Ugyanakkor a cselekményben is érezni a korszak hatását. A szalonok, ahogy az emberek társas viszonyai alakulnak. A ruhák, a díszletek. De mindez ad neki, én élveztem a kosztümös környezetet a történelmi tényeken túl is.

Izgalmasnak találtam, hogy ebbe a környezetbe B. Czakó belehelyez egy egészen modern gondolkodású grófi sarjat. Az, hogy Riza nemesi származása ellenére bevállal egy vadházasságot, még gyermeket is szül így a szerelmének, egészen vakmerő. 50-60 évvel a cselekmény ideje után is simán országra szóló botrány lett volna.

De a történet bővelkedik a nagy szenvedélyekben, meglepő fordulatokban. Mint egy jó guilty pleasure regény – előkelő körök, végzetes szerelmek és indulatok, sok-sok ármány és merész húzás.

Megszerettem a szereplőket. Ármin egy az egyben olyan karakter, akit könnyeden nevezek hősiesnek. Bírtam a stílusát, ahogy Ellával kiegészítették egymást. Különben ezért is jár tőlem egy piros pont: még soha nem láttam a Gizellát Ellának becézni, de most adott nekem egy új dimenziót ennek a névnek a regény.

Stílusában is a könnyedség, szórakoztatás a mérvadó. Olvasmányos, néha túl sok pátosszal.

Nagy, pozitív meglepetés, kifejezetten tetszett ez a regény.

 

B. Czakó: Hervadhatatlan - Mint történelmi romantikus: 85% szórakoztató cselekmény, szimpatikus hősök, szinte mese.

Szubjektíven: 90% bírtam a szereplőit, a fordulatait. Guilty pleasure történelmi környezetben.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr1814870572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása