Szerelmet féltő, anyóssal harcolós, múlt titkait felfedős.
Emily nem volt szerencsés a szerelemben. Már le is mondott arról, hogy hamar rátalál az igazi. Ám akkor jön a jóképű Adam, aki pillanatok alatt leveszi a lábáról. Gyorsan is haladnak: szerelmet vallanak, összeköltöznek, már az esküvő is tervbe kerül. Emily nagyon boldog is, amikor Adam előrukkol a nagy kérdéssel. Ám van egy gond: Adam nagyon anyás, és amikor neki is bemutatja a nőt, Pammie ellenszenve érezhető. Emily bármit tesz, soha nem lehet elég jó, folyamatosan rombolja a kapcsolatuk a leendő anyósa. Ez azonban másnak nem tűnik fel, lehet, hogy csak beképzelte? Ráadásul Adam öccse, James is nagyon megnyerő fiatalember, aki szintén lehetne az Igazi. Kitart a kapcsolatuk, vagy sikerül Pammie terve? Mi az, amit annyira titkol az egész család?
Sandie Jones korrekt női thrillert tett le az asztalra, ami bátran ajánlható mindenkinek, aki szereti a zsánert. Nem olyan körmönfont és sötét, mint a Holtodiglan. Nem olyan mélylélektani, mint a Lány a vonaton. Viszont nagyon csajos, és szórakoztató.
Jones trükkje az, hogy sokáig lebegteti, hogy valóban baj van-e. Egy női regénybe csöppenünk bele, amikor a hősnő végre megtalálja a szerelmet. Egy nyálregény alapossággal épül fel a kapcsolat, és vakul bele Emily a szerelembe. Pammie érkezése módosít a viszonyokon, mert Emily fenyegetve kezdi érezni magát.
Bennem fel is merült, hogy nem véletlen, hogy az anyós, aki ilyen pár ellenes aknamunkába vág bele. A kis trükkje, ahogy egy-egy megjegyzéssel szúr egyet a leendő menyébe, annyira nőies, olyan tipikusan női módszer, hogy jár érte a piros pont a szerzőnek. Abszolút hiteles és jellemző a nemre.
Emily érzelmein keresztül ismerjük meg a sztorit, és a cselekmény szűrűje az is, Emily hogyan éli meg az eseményeket, mit érez. Ezért is női thriller: itt bizony mindig szempont lesz a szereplők érzelmi hozzáállása. A beszúrt, más szereplők betétek más hangneműek ugyan, de azokból annyira kevés van, hogy nem is érdemes külön ide emelnem őket. Az elbeszélő módot az érzelmeket megrágó, belülről megélt események határozzák meg.
De női thriller azért is, mert elég erőteljesen előkerül a házasságon belüli, nőkkel szembeni bántalmazás tematikája is. Nem mesélem el hogyan, de a jelenben és a múltban is fontos lesz ez a szempont. A csavar is ebben az irányban van, de itt lakatot teszek a számra.
Nézzük inkább a szereplőket! Nem tudnám megmondani, mi az, ami annyira zavart Emily karakterében. De tény, nem tudtam szívből szorítani neki. Talán a kishitűsége? Ahogy győzködte magát, hogy elég jó Adam mellé? Közben meg rákattan elég sok férfi a környezetében. Lehet, hogy ez volt a baj. James volt a kedvenc szereplőm, Adam öccse. Ő a jófiú, aki lehetne egy lányregény hőse is. És rühelltem, amikor flörtölgettek! Akkor nyugodtam meg, amikor lett neki Kate-je. Az a lány sokkal jobban illett hozzá, mint Emily.
Adam és Pammie. Az a baj, róluk a csavar felfedése nélkül igazán nem mesélhetek. Maradjunk annyiban, nézzetek a sorok mögé! Vannak rejtett szándékok, és ha kicsit derült égből is jött a vége, minimális nyomok vannak, miért így és ekkor alakulnak az események.
Korrekt női thriller, aki a zsánert szereti, tetszeni fog neki.
Jones: A másik nő - Mint női thriller: 80% érzelmekre épít, a cselekményt fokozatos bontja ki, végén nagy csavar.
Szubjektíven: 75% egyes elemei tetszettek, a vége is, de helyenként Emily az agyamra ment.