Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Patterson & Barker: A madártollas gyilkosságok

2022. március 21. - BBerni86

Menekülő, sorozatgyilkosos, orvosi kísérletes.

Michael Fitzgerald kisgyermekként, borzalmakat átélve és látva árvult meg. Egy pszichológus házaspár fogadta örökbe és nevelte fel egy kislánnyal együtt. A megnyerő, jó eszű fiatalember az egyetemet is elkezdte, szintén pszichológiát tanult, de az első év után otthagyta, elszakadt a családtól és kamionsofőrnek állt. A fogadott húga az a_madartollas_gyilkossagok.jpgegyetlen, akivel tartotta a kapcsolatot. Michael időnként elveszti a tudatát, és egy ilyen alkalmat követően egy női holttestet talál a lakásában. A rendőrség őt gyanúsítja és az események gyorsan még durvább fordulatot vesznek: a nő lakása tele van Michael dolgaival, mintha pár lettek voltak. Noha Michael nem ismerte a nőt. Van a helyszínen egy verébtoll is: az FBI már meg is érkezik, hiszen egy sorozatgyilkos nyomában járnak, aki nem hagy nyomot maga után, csak egy tollat, amit még meg is nyal. Lehet, hogy Michael a madártollas gyilkos, akit keresnek? Ahogy a férfi menekülni kezd, egyre több összefüggés és sötét titok derül ki a múltból.

James Patterson valamit nagyon jól csinál. Nagyon ráérez arra, kikkel kell együtt dolgoznia, hogy sikerregények mellett legyen a neve folyamatosan. A 4MGY sorozata óta Barker könyveit falom, és érdeklődve is vártam, mire lesz képes együtt a két szerző.

A madártollas gyilkosságok elég felemás élmény volt számomra. Volt, ami tetszett benne, más meg nagyon bosszantott. Még emésztem is, hogy összességében tetszett vagy sem. Most megosztónak érzem.

Az egyik oka, az maga az ügy. A szerző páros több nézőpontból mondja el a történetet, és több szereplő ténykedését is követi. Némelyik jobban sikerült, mint a többi. Michael menekül, a húga, Megan, az ügynöknek írt levelekben mondja el a maga történetét és ott van az FBI is, akik a nyomukban vannak. A nyomozást nem éreztem elég izgalmasnak, és Megan se lett szimpatikus. A végére elkezd összeállni, és minden egy irányba mutat, de nem egy ilyen összeesküvős-orvosi kísérletes történetre vágytam, hanem egy sorozatgyilkosos hajszára. Mondhatni, a 4MGY helyett inkább a Szíve helyén sötétség, amire hasonlít.

Az biztos, hogy volt változatosság és eléggé pörögtek az események. Nem is unatkoztam, eléggé lekötött a történet és érdekelt is, hova fogunk kilyukadni. Talán Megan leveleinek a stílusa nem tetszett, és zavart, ahogy megszólítja az ügynököt és személyeskedik benne. Értem, narrálja is a történteket és jobban bele enged látni a fejébe, de akkor is mindig kizökkentettek a levelek. (Nem szeretem a leveleket regényekben, ez is igaz.)

Még kerülgethetem kicsit, de igazság szerint a vége, ami miatt nem is kicsit ki lettem ábrándítva a történetből. Ami csavarként jön, és először elhisszük, ki a regény rossza, az a vonal tetszett. Gyorsan olvastam is a fejezeteket, hogy kivel, mi fog történni. Aztán jön egy halál – ott már sajnáltam, hogy kinek ér véget a regény – és a teljes igazság. Az megviselte az idegeim. Duplán.

Egyrészt, rosszul viselem, amikor az ártatlanok szenvednek. Itt meg olyanok vesznek oda, akik többet érdemeltek volna. A kísérletekben is a gyenge, az ártatlan szenvedett és annyira nem fair, hogy mivé kell válnia, és később sem tudja, mi rejlik benne. A legvége meg… Már emlegettem Barker előző kísérletes, titkos szervezetes regényét, igaz? Nem igazán tetszett, hogy ugyanaz a poén van ennek a végén is. (Bár egy időszakban a horrorok is mindig így értek véget – soha nincs igazán vége, a gonosz visszatér.)

Szórakoztató, könnyen olvasható regény. A végével kellene megbékélni, de még nem megy.

 

Patterson & Barker: A madártollas gyilkosságok – Mint thriller: 70% kellően fordulatos, izgalmas is, de inkább összeesküvéses, mint sorozatgyilkosos történet.

Szubjektíven: 55% nagyon nem szerettem a végét és sajnáltam több szereplőt is.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr3417765484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása