Rossz házasságból menekülő, igaz szerelmet találó.
Haven Marie Travis mindenre kész, hogy olyan lánygyermek legyen, akire az anyja büszke lehetne. Tudja, hogy túl fiús gyerek volt, és az anyja nem ilyennek akarta. Most pedig az apja, aki rendszeresen ellent mond a döntéseinek. A legújabb veszekedésük tárgya: Nick. Haven első komoly barátja, aki az apa szerint csak a lány örökségére hajt. Haven azonban kitart a férfi mellett, aki az öröksége nélkül is elveszi a lányt feleségül. 2 évvel később Haven szinte belehal, mire sikerül elmenekülnie egy pokoli házasságból, bántalmazásból. Éppen csak kezdi összeszedni magát, amikor az életébe lép Hardy Cates. A vonzó, gazdag férfi, akitől egy szenvedélyes csókot kapott korábban – és akiről gyanítja, hogy csak az motiválta, hogy bosszantsa a lány bátyját, aki Hardy szerelmét vette feleségül. Hardy ismét ráhajt, és Haven nem tudja, képes-e megint kockára tenni a szívét.
Lisa Kleypas nagyon sikeres a románcok írásában. Történelmi romantikus és modern szerelmi történetek is fűzősnek a nevéhez. Én a történelmi románcokkal ismerkedtem meg előbb, azok nagyon-nagyon klisések is szerintem, így sokkal közelebb érzem magamhoz a modern történeteit.
A Travis testvérek első kötete is más volt, mint a megszokott. Ahogy A kék szemű ördög sem egy tipikus női álommesének indul. Ugyan már a kezdőponton ott van Haven és Hardy meg egy szenvedélyes csók, de aztán el is szakadnak. Helyette kapunk egy bántalmazó kapcsolatot.
Sikerült úgy megírnia a szerzőnek, hogy meg tudtam érteni azt is, miért marad ott Haven, ahogy azt is, mi az a pont, ami végre felnyitja a szemét és elmenekül végre. Van drámai tetőpontja, de egy egész folyamatot és lelki leépülést lekövet. Rászánta az időt, hogy bemutassa, Nick hogyan semmisíti meg Haven énjét – pl. a nevét is elveszi tőle, és kényszeríti a második keresztneve használatára, amit soha nem is szeretett.
Még abban is érzek rációt, ahogy Haven visszatér az életébe és hordozza a sebeket. Nagyon félénk, nem bízik magában és ott van minden trauma, amit Nick okozott neki. Nem lesz varázsütésre jól, és Kleypas megmutatta, hogy törik meg egy nő, hogyan változott meg a személyisége és miképpen kezdi el a részecskéket megint összerakni.
Egy pont volt, ami azért felhúzott. Fizetnek a válásért, vagyis Nick nagyot nyer. Semmit nem kap a fizikai és nemi erőszakért, illetve, de: jó sok pénzt. Ha valahol értem is, hogy Haven csak menekülni akar, de ezzel a rossz példát erősítik a férfiban és nem helyes, hogy így elengedik. Nem is meglepő, hogy Nick képes lesz visszajönni is később. Ugyan, mi tartaná távol?
Majd jön a klasszikus romantikus regényes rész, Hardy és Haven kapcsolata. Van benne fokozatosság, és nem is csak a szenvedélyre van ráhúzva a cselekmény. Ugyan továbbra sem szeretem, ahogy pl. orvosi segítség helyett a szerelem rak össze mindenkit lelkiekben, de szimpatikus a páros és erősítik is egymást. Csak éppen, ez a rózsaszín szerelmes az, amit már unok, ha Nick visszatérte kicsit fel is dobja.
Az meg, hogy az alap (happy – szakítás – nagy gesztussal békülés) ismerős, nem meglepő. Már rájöttem, hogy írják a romantikusok döntő többségét, nem éri meg bosszankodni.
A stílus a női romantikusoké, sok érzelemmel és szenvedéllyel. Nem szeretem, de olvasható. Az fáj inkább, hogy ahogy eluralkodik a románc, a mellékszereplőket leépíti a szerző és minden a páron és a szerelmén kezd el forogni. Pedig vannak jól sikerült alakok, mint Haven főnöknője, aki pokollá teszi a beosztottjai mindennapjait.
Van folytatása is. Még nem lestem meg, melyik testvérrel, de lenne tippem. Itt fontos szerepet kap Haven még szingli bátyja, csak nem alapozás a Travis testvérek 3-ra?
Kleypas: A kék szemű ördög – Mint romantikus: 70% a női oldal meglepően erős benne, van tartalma – majd átvált romantikus klisébe.
Szubjektíven: 45% az eleje még lekötött. Kleypas érzékeltette, miért ragad valaki egy bántalmazó kapcsolatba. De a románc később untatott.