Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Ludányi: Kettőnk titka

Függőség 1.

2022. május 14. - BBerni86

Fülszöveg:kettonk_titka.jpg

Mi az erősebb: a függőség vagy az akarat?
Niki Varela alkoholista. Lassan egy éve nem iszik, mégis különös dolgokat tapasztal maga körül. Időről időre üres borosüvegek tűnnek fel a lakásában. Hiába állítja, hogy nincs köze hozzájuk, még a legjobb barátnője sem hisz neki. Nem is csoda, hiszen egyetlen betörésre utaló jel sincs.
Alexios Hallas pszichológust valaki felkérik egy nyomozáshoz,így hozza össze a sors Nikivel. Hiába foglalkozik évek óta függőkkel, még így sem ismeri fel időben, mi folyik a lány körül.
Egy alkoholfüggő képzelgéseiről lenne szó csupán, vagy valaki az őrületbe akarja kergetni a lányt? Mi a különbség a valódi tettes és az áldozat között? Meddig képes egy függő uralkodni a sóvárgáson, ha mindent elveszít, ami fontos volt számára?

Szerintem

Pedig szeretem a pszicho-thrillereket, de ezt nagyon untam. Talán rásegített az is, hogy a közérzetem se az igazi, de ez most nem tudott se lekötni, se érdekelni.

A történet hősnője Niki, aki az alkohol miatt nagyon mélyen volt. Már egy éve józan, segítő is egy függő mellett, de az élete megint kezd kisiklani. Boros üvegek bukkannak fel körötte, nem tudja kiben bízhat és közeleg egy nehéz évforduló is.

Talán az első az, hogy sokáig nem éreztem fenyegetőnek a nő körül történteket. Ha valaki a frászt akarja rá hozni, több kellene pár üvegnél. A végére belelendül az a bizonyos valaki, de addig olyan semmilyen volt. Annyira vártam egy jó kis pszichés hadviselést, de itt nem éreztem úgy, hogy megkaptam volna.

A második, hogy a végéig alig történik valami a történetben. Iszonyatosan sokat beszélgetnek, sokan feleslegesen titokzatoskodnak és mintha Ludányi élvezné, hogy ecseteli, mit tettek meg a lányok az italért. Az alap, hogy prostituálták magukat. Meg akar döbbenteni? Mert néha olyan alapossággal és belemerülve meséli a múltbeli sztorikat férfiakról, mosdókról meg hasonlókról, hogy az már inkább egy botránykönyvbe illene, nem egy thrillerbe.

A harmadik, hogy nekem Niki az agyamra ment. Nem értem, sokan miért is vannak úgy oda érte. A szereplők nagyja a hatása alá kerül, beleszeret, vagy hasonló, de miért? Éppen csak a felszínen tudja tartani magát. Egyes döntéseivel nagyon nem tudtam egyetérteni sem. Pl. a Thomas szerelem. Ok, a szerelem megbolondít, de Niki végig a tudtában volt, hogy mennyire nem jó neki az a kapcsolat. Ahogy most ki tudja elemezni, nehéz elhinni, hogy 1 éve annyira a férfiba veszve létezett, hogy semmi sem volt drága érte. De különben is, milyen szerelem az, amiben úgy boldogok, ha bedrogozzák meg leisszák magukat?

De a mellékszereplők se nyerték el a tetszésem. Yannát még tudtam sajnálni a reménytelen szerelmével és a neki jutó véggel, de pl. Alex olyan semmilyen lett. Kimerül annyiban, hogy az öccse tragédiáját kivetíti másokra, és igazság szerint bárkivel is dolgozik éppen, valójában az öccsét akarja megmenteni.

Viszont, azért jár a pont, hogy nem jöttem rá, ki van a háttérben. Arra viszonylag hamar rájöttem, hogy , de másra tippeltem. Ez a verzió nem jutott eszembe.
Könnyű olvasni is, csajos érzelmes, de szerencsére nem romantikus.

Mivel megvan a folytatása is, be fogom fejezni, de valahogy kétlem, hogy meg fogom szeretni a Függőség-sorozatot.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr6017810179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása