Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Widmark: Focirejtély

2023. február 04. - BBerni86

Fülszövegfocirejtely.jpg

Elérkezett az év legfontosabb focimeccse. Vajon sikerül-e Mákvirágfalva csapatának végre legyőznie Naphegy vendégcsapatát?
Az ezüstkupa a napfényben ragyog, a közönség pedig ujjong, amikor a játékosok beszaladnak a pályára. Mohamed Karáttal az élen, és a rendőrfőnökkel a kapuban ugye semmi sem sikerülhet rosszul …?

Szerintem

Annyira nem tudom már

magam gyereknek képzelni, hogy megfejtsem, hogy tetszett volna ez nekem 7-8 évesen. Mert sajnos ez annyira gyerektörténet, hogy nem nagyon tudtam mit kezdeni vele.

Az alap krimis: eltűnik a focimeccs kupája, és elő kell keríteni. Lassze és Maja persze mindenbe belekontárkodik, és a gyerekek állítanak fel elméleteket, hallgatják ki a felnőtteket. Azt el kell ismerni, hogy a maga keretei között ez működik. Ahogy nyomoznak, ahogy elbeszélgetnek a felnőttekkel, megtanítja kicsiben, hogy milyen egy krimi. Az meg más kérdés, hogy maga a bűnügy és a nyomozás felnőttként nem tud lekötni.
Gyerekes az egész, és annak kell lennie – vagyis, azzal küzdök, hogy korosztályának és zsánerben ez rendben van, csak nekem ez már kevés. Nem tudok azon izgulni, hogy megtalálják-e azt, akinek piszkos lett a keze, amikor megrongálta a kerékpárokat.

A gyerek-vonalat erősíti, hogy milyen alakok mozognak ebben a történetben. Mindenki jóindulatú, egyszerű, és még a gonoszabb szereplők is inkább humorosak, mint veszélyesek. A legsötétebb egy néni, aki azért nem szereti ezeket a meccseket, mert a tömeg és a zajongás nem tesz jót neki meg a kutyájának.
Beszélő nevek vannak, és azok kifejezőek is. Mákvirágfalva – ezen annyira készen voltam, hogy el sem tudtam dönteni, tetszik vagy túlzás. (Gyerekkönyv, sűrűn mondogatom magamnak. Ahhoz ötletes.) Kissé olyan volt, a nevek és a szereplők is, minta A mi kis falunkból lenne…

Ami viszont nagyon nem tetszett, és a leginkább lehúzta nekem a könyvet: a rajzok. Még a Disney klasszikusok korában voltam gyerek, így nekem ez a szint ronda. A történettel ki tudtam békülni, de a rajzokkal nem.

Többet ezt a sorozatot nem olvasom – most már csak arra leszek kíváncsi, a keresztfiam mit szól hozzá. (Ő a focista, aki ezt találta többek között a karácsonyfa alatt.)

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr9518011498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása