Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Bates: Zűrzavar a vonal végén

2023. július 15. - BBerni86

Fülszöveg: zurzavar_a_vonal_vegen.jpg

Három hét telt el azóta, hogy a történelemtanára meg akarta ölni Emmyt az Emptor Akadémia könyvtárában. A lány ugyan megmenekült, de nem tud szabadulni a rémálmoktól, és attól a megmagyarázhatatlan érzéstől, hogy még mindig figyelik minden lépését. Ráadásul a Frederick St. Jamestől kapott, csúcstechnológiás phabletre sorra jönnek az üzenetek, amiben valaki azt kéri, hogy ölje meg az argentin nagykövetet.
Emmy egészen addig nem vesz tudomást az SMS-ekről, amíg a nagykövet rejtélyes körülmények között meg nem hal, zsebében ugyanazzal a cetlivel, amit Frederick holtteste mellett is találtak. Véletlen egybeesés lenne? Bár szeretné ezt hinni, Emmy tudja, hogy lennie kell összefüggésnek. De ami még rosszabb, Sebastian is tudja. Sebastian, aki semmilyen eszköztől nem riad vissza, hogy elkapja a nagyapja gyilkosát. A forrófejű, kiszámíthatatlan srác az utolsó, akitől Emmy segítséget kérne, de amikor eltűnik az anyja, tudja, hogy nincs más választása, együtt kell működnie az okleveles rosszfiúval. Hacsak már nincs túl késő…

Szerintem: 

Felhúztam magam rajta. Hiába tudom, hogy

ifjúsági, nem kell komolyan venni, de olyan szinten idióta a története, hogy végig tudtam utálkozni az egészet.

A legnagyobb bajom a gyilkos szervezettel volt, és amilyen szerepet abban Emmy most kapott. Tulajdonképpen azt csinált, amit akart, és semmi kontroll nem volt. Gyilkosokat tudott célpontra küldeni – azt nem is értettem, mégis miből fizette volna őket, mert volt olyan, hogy azt is kellett. De eleve, ki adna egy ilyen eszközt és törvénytelen szervezetet egy kamasznak? Agybajt kaptam attól is, ahogy Emmy végig gyerekes, fogalma sincs az egészről, aztán mégis őt kellene mindent megoldó hősnőnek tekinteni. Nekem inkább az jött le, hogy nem ért semmihez. Ha nem lennének körötte a többiek, nagyon csúnyán elbukna. Ha kicsit is reálisabb lenne a történet, Emmy nagyon hamar holtan végezné, nem ő lenne a pozitív hősnő.

Talán látszik is, hogy maga Emmy is nagyon ellenszenves nekem. A regény őt állítja be példaképnek, én meg csak azt láttam benne, amit nem bírok. Amit már fejtegettem, hogy a hozzá nem értés csúcsaként ő a megoldóember. Önellentmondás. Az apja megismerése céljából idióta döntéseket hoz, amelyekről már hallás után lehet mondani, hogy úgy katasztrófa, ahogy ki van találva. A másik, hogy nagyon gyerekes, makacs, és éretlen is ez a lány. Renden, kamasz, alakul a személyisége és lehet gyerekes is, de akkor ne ilyen gyilkos hálózatos történetbe szerepeljen, hanem egy sima középiskolai románcban. Románc – hát igen, ezzel a könyvvel is megvan az a bajom, hogy miközben Emmy totálisan az agyamra megy, a regény minden épkézláb sráca belé szerelmes, csak azt nem értem, miért. Emmy meg jó rosszul is kezel mindent, mondanom se kell.

Nem mintha a srácok jobban meg lennének írva. Felületesek, papíralakok. Ben a tipikus jó srác, Sebastian meg a rejtélyes. Most az idegesített, ahogy Bates egy antihős jelleget rá akar húzni, de igazából semmi olyasmit nem csinál, amiért ez illene rá. A beszólásai miatt még mindig ő a szimpatikusabb, de akkor is üres figura maradt ő is.

A cselekmény buta, nagyon mű. Már nem tudom elképzelni, kamasz fejjel mennyivel lettem volna toleránsabb, de most csak azt hallottam a fejemben végig, hogy ez nagyon mese, nagyon mű és nagyon hamis. Már az elején szinte mindenkinek halottnak kellett volna lennie, annyira kretén módon intézik a dolgaikat. Nem éreztem izgalmasnak, nem volt feszültség – mert annyira nem igaz az egész. A végén meg van koronázva az egész azzal, ahogy Sebastian és Emmy azon ötletelnek, hogy a bérgyilkos hálózatot átalakítják magánnyomozói irodává. Szegényeim komolyan úgy gondolják, és úgy van megírva, hogy ebbe a bérgyilkosok is majd belemennek. Hihető, nem? Szociopata gyilkos vagy, aki milliókért öl, most meg ehhez képest apróért nyomozgatsz? Ugyan már.

Az egyetlen, ami menti, bár nem sokat javított a hangulatomon, hogy legalább viccesen van megírva. Szórakoztató regény akar lenni és az is lenne, ha egyéb dolgok miatt nem húztam volna fel annyira magam. Könnyed, limonádé jellegű.

Ezzel együtt nekem rossz élmény volt, sztorit és szereplőket is kifejezetten zavarónak találtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://regenyvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr8718165716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása