Nyomozós, szemtanúkat eltüntetős, megfigyelős.
Robert katonatiszt, nyomozó, akinek már csak a munkája maradt. Volt egy imádott felesége, aki nem bírta, hogy a férje mennyit van távol, és elhagyta egy másik férfiért. Robert még most sem képes kiheverni a csapást, és évekkel később is reménykedik. Most azonban olyan feladatot kap, mely mellett nem marad ideje az elveszett szerelmen töprengeni: történet egy baleset Európában, egy
busznyi ember látott valamit, amit nem lett volna szabad. Robert kapja a feladatot, hogy lenyomozza őket, és biztosítsa, hogy senkinek nem beszélnek a látottakról. Robert emberről emberre halad, miközben megsejti, hogy egész másnak a szemtanúit keresi, mint amit mondtak neki. Mikor pedig rájön, hogy a kormány mire használja a munkáját, már neki is az életéért kell futnia.
Sidney Sheldon is egyike azon szerzőknek, akik szinte megállás nélkül ontják magukból a történeteket. Vannak visszatérő elemei és hőstípusai, de ennél a mennyiségnél ebben semmi meglepő nincsen.
Az Ítéletnap elsőre azt hittem, el fog térni a megszokottól. Az ufó téma miatt elhittem, hogy szerepet kap a sci-fi vonal is a cselekményben. Ehhez képest ez annyira elhanyagolható volt benne, hogy alig észrevenni. Helyette kapjuk a szokásos köröket: összeesküvés a háttérben, egy szimpatikus, de jobb sorsra érdemes hős és némi nyomozás.
A történetben lenne ötlet, de nagyon le van egyszerűsítve és ismételve minden. Az elején kifejezetten élveztem, ahogy Robert egyik szemtanútól jut a másikig, és ahogy rájön, melyik nyomon érdemes elindulnia. De aztán rutin lett az egész: mindig, ugyanaz a nyomozati elem ismétlődik és olyan, mintha mindig ugyanazt olvasnám, csak más nevekkel. A harmadik után már komolyan jelentkezett az unalom faktor is. Hasonlóan voltam a kormány titkos eltakarító hadműveletével is a háttérben. Elsőre még érdekes volt, másodszorra még elment, de harmadikra nem akartam elhinni, hogy megint ismétlődik a séma. Robert nyomoz, üzenetet küld a sikerről. A takarítócsapat is megkapja az adatokat, kimennek a helyszínre, megrendezik a balesetet, küldenek ők is egy üzenetet. Mindig, ugyanígy. A végére már azt sem tudtam díjazni, hogy minden szemtanú más halált kap – mert különben a sablon egyezett.
Kicsit mássá válik a történet, amikor Robert is ráébred, mi zajlik körötte. Akkor már egy üldözős – menekülős történetben járunk, több akcióval, de ez a fele még annyira sem tudott lekötni. Nem éreztem a téteket, a feszültséget.
Az sem tetszett, ahogy az egész regényen végigvonul Robert szenvedése a tönkrement házassága miatt. Visszatérő elem, ahogy visszagondol a nőre, a megismerkedésükre és a boldogságára, aminek már annyi. Férfi főhőstől nem szoktam meg ezt a rengeteg szenvedést és nyavalygást, ami kifejezetten irritáló volt a számomra. Ha valaki ennyire tevékeny, okos hős, hogy tud ennyire kikészülni egy évekkel korábban történt válás miatt? Legalább küzdene a nőért, vagy lenne valami aktív része a szenvedésének, de ő csak emészti magát.
A történet üzenete jó lenne, figyelmeztetés arra, hogyan bánunk egymással és a bolygónkkal. De ahogy tálalva van az üzenet, az elveszi a súlyát. Nem szívesen írom ki, de így éreztem: az ufók és ahogy jelen vannak a cselekményben, röhejesek. Annyira naiv, meseszerű az egész vonal, hogy nem illik se a könyvbe, se az író munkásságába. A Raj ugyanezt az üzenetet adta át, hasonló körülmények között, de az mennyivel jobban ült… itt mesévé degradálódik.
A szereplők és a szerző stílusa sem hagytak mély nyomokat. Elmegy, kellemes, olvasható – de semmi olyan, ami ezeknél többé vagy jobbá tenné. Tipikus karakterek, egyszerű jellemmel és szórakoztató, könnyen olvasható szöveg.
Egyszer elment, de nem Sheldon emlékezetesebb regényei közé tartozik.
Sheldon: Ítéletnap - Mint thriller: 55% ismétlődik a cselekmény, az üzenete unalmasan van átadva. Hol a poén?
Szubjektíven: 60% a szemtanúk lenyomozása és a menekülés is tetszett, de a szerelmi szál…
igyekeznek segíteni. Ám az egykori Vörös Köd, Chris D’Amico sem tétlenkedik. Zsoldosokkal veszi körül magát, és a visszavágásra készül. Dave minden szerette és célja veszélyben van: a plátói szerelme, az álarcos barátai, az apja, az álruhás hősök elfogadása. A végső összecsapás egyre közeledik: Chrisnek és Dave-nek se maradt vesztenivalója, így kő kövön nem marad.
kislányt, aki az Államokba költözött vele. Lexie már csak rá emlékszik, de ezek sem jó emlékek. Az anyjának hitt nagynénje drogos volt, aki túladagolásban halt meg. Majd nevelőszülők jöttek, akiket megszeretett, és akiket elvesztett egy autóbalesetben. Ettől kezdve nem volt otthona, árvaházban nőtt fel. Ki akarja deríteni, mi történt az anyjával, ki ő.
megvédi majd a világűrben rá váró sugárzástól. Odafent azonban valami olyasmi történik, amire senki nem számít. Jean sokkal nagyobb hatalommal bír, mint amiről tudomása van. A halál közelében az erő feléled, megmenti a nőt, de valamit meg is változtat benne. Hazatér, de már képtelen ugyanazt az életét folytatni. Sokkal több, erősebb és veszélyesebb, mint amit bárki is képes lenne kezelni. Saját magát is beleértve. A Sötét Főnix gyilkos erejét sokan kihasználnál, mások megállítanák őt, egy háború van kilátásban. Vajon ki bizonyul erősebbnek: Jean vagy a Sötét Főnix?
nagyon nem találta fel a mesterséges intelligenciát. Nico robottestében feléled a férj szelleme, és döbbenten tapasztalja, hogy egy hiba csúszott a tervébe. Anne ugyan megkapta az utolsó üzenetét, aktiválta és ezzel a szelleme visszatérhetett egy android testben, de 10 év elteltével. Mark már megváltoztatta a világot, ellopta a feleségét is – hogyan lehetne esélye felvenni vele a harcot?
zsidó közösség nem nyílik meg egy idegennek, Sarah sem akar hivatalos feljelentést tenni. Ügy híján pedig nem nyomozhat. Rina az egyetlen, aki igyekszik segíteni neki – közben közel is kerül egymáshoz a két ember, de a vallás mindig közéjük áll. Amikor az újabb áldozat életét sem kíméli már az elkövető, a nyomozás is újult erővel folytatódhat.