Minden napra egy könyv

Minden napra egy könyv

Quinn: A vikomt, aki engem szeretett

Bridgerton család 2.

2020. április 19. - BBerni86

Nősülős, szerelmes, kosztümös.

Anthony Bridgerton elsőszülött gyermeke volt egy olyan párnak, akik rajongásig szerették egymást és gyermekeiket, ha ez a korban nem is megszokott az ő rangjukban. Anthony rajongott is az apjáért, aki túl fiatalon veszett oda egy méhcsípés miatt, aki a legkisebb gyermekét már megszületni sem láthatta. 4_19a_vikomt_aki_engem_szeretett.jpgAnthony vette át a családfő szerepét, és hordozta magában a tudatot, hogy ő sem él majd tovább, mint az apja, akihez soha nem érhet fel. Nőcsábász hírében áll 29 éves korára, és tudatosul benne, hogy már csak pár éve van, meg kellene nősülnie és örököst nemzenie még a vég előtt. A kiszemeltje a gyönyörű elsőbálozó, Edwina. Ahhoz azonban, hogy a lány ne utasítsa vissza, meg kell nyernie magának a szintén elsőbálozó, pár évvel idősebb és kevésbé szép nővér, Kate beleegyezését is. Anthony azt veszi észre magán, hogy felvillanyozza a pimasz és okos Kate, aki vonzani is kezdi. Elég egy félreértés, hogy vele találja magát jegyességben. Mi lesz ebből?

Nincs azzal semmi baj, ha egy regény pontosan azt nyújtja, amit a zsánerétől vár egy olvasó. A szerző biztos lehet benne, ha kosztümös romantikával szerezte a rajongóit, az lenne a meglepetés, ha a következő munkájában a nagy bálok helyett mondjuk egy Hasfelmetsző Jack megszállott nemes kezdene le vadászni az elsőbálozók között, véres jelenetekben olvashatnánk a zsigerelésekről és kínzásokról, közben a jegyesét így elvesztett herceg a nyomába ered a halott menyasszony szépséges húgával, aki mindig is jobban tetszett neki, mint a nővére, akit érdekből kellett eljegyeznie… ok, leállítom magam. A helyzet az, hogy nekem a sorozatgyilkosos, véres vonal jobban bejön. De a kosztümös romantikában az a korrekt, amit Quinn is képvisel.

A szereplői előkelőek, a viktoriánus kor körül élnek, és a történetben ennek meg is jelennek a külsőségei. A bálok, a ruhák, a háztartások vezetése, az etikett. Quinn rutinosan használja ezeket, valószínűleg azon kevesek közé tartozom, akiket azért irritál, hogy a történelem ennyire csak díszlet. Az nagyon az agyamra ment, hogy a regény alatt nem derült ki számomra, mikor is járunk. Ki a király/királynő? Viktoriánus regény, vagy időben valamivel később vagyunk? A történetben nincs jelentősége, de akkor is.

A cselekmény kellemesen halad előre, és a kor stílusának megfelelően vannak benne kis kalandok, flörtök, események. Akinek ez bejön, nagyon élvezhette. Engem kevésbé dobott fel a piknikezés, a kerti beszélgetések, a családi sportesemény, meg az ilyesmik. A nagy könyv szerint a szereplők megismerkednek, egyszerre vonzódnak és taszítják egymást, majd mélyülni kezd a szerelem és szenvedély. Annyira szerettem volna valami fordulatot, valami meglepetést… ehhez képest annyit kaptam, hogy egy méh hogyan tud hatékony házasság közvetítő lenni. Amúgy az a jelenet valahol röhejes…

A szereplők azon a vékony határon lépkednek, ami a nyálregényes tökély és az emberibb között feszül. Van egy-egy tulajdonságuk, ami miatt nem teljesen tökéletesek, de különben azok. Kate nem annyira szép, mint Edwina. De különben okos, rátermett, előkelő hölgy. Anthony rossz hírrel bír, de jóképű, gazdag, nagylelkű, remek ember. Még az is csak ad hozzá, hogy az apja elvesztése óta van egy kényszerképzete a korai haláláról. Annyira nem tökély, hogy utáljam őket érte, de nekem a szívemhez se nőttek. (Ez fakad a romantikus regény kiszámíthatóságából is, nem a karakterek hibája.)

Bár egy jókora családregény nem első része, tökéletesen lehetett érteni így is. Gondolom, minden rész más családtag boldog házasságáig tart, és egymás regényeiben feltűnnek majd, mint boldog házasok.

Zsánerében teljesen korrekt. Az én agybajom, hogy az a sorozatgyilkosos ötlet jobban bejön.

 

Quinn: A vikomt, aki engem szeretett – Mint történelmi romantikus: 70% zsáner elemeit variálja, szimpatikus hősöket teremt.

Szubjektíven: 45% kissé untatott, vártam valami fordulatot, de az nem érkezett meg.

Stone: Találkozások

Akadémia 1.

Kamaszos, titkokat megtartó, bántalmazást elrejtő.

Sang 15 éves, amikor a családja új városba költözik. Eddig magántanuló volt, de most középiskolába kell járnia. Vannak olyan titkai, amelyeket mindenki elől rejtenie kell, amelyek megkeserítik az életét. Szabadulni akar, így egy este elindul, hogy világgá menjen. Azonban összetalálkozik az egyik 4_19talalkozasok.jpgszomszéd fiúval, akivel jól elbeszélgetnek. A fiú bemutatja a baráti körének is, és Sang életében először úgy érzi, tartozik valahova. A fiúk figyelmesek vele, helyesek és miattuk talán érdemes lenne megpróbálnia maradni, és túlélnie az otthon rejtőző árnyakat is. A fiuknak is megvannak a titkai, és az iskolában talán közelebb kerülhet ahhoz is, hogy beavassák és teljes jogú tagja legyen a társaságnak.

Az egyik legbosszantóbb egy regényben, amikor elolvasol minimum 200 oldalt, aztán úgy teszed le a könyvet, hogy alig kaptál valamit. Nem sok minden történt, úgy is fogalmazhatnék, hogy a semminél éppen valamivel több, és a szereplőkről se mondtak el sok mindent. Akkor mégis mi volt a regény értelme?

A Találkozások egy sorozat bevezető kötete, de annyira igaz rá a fenti kitétel, hogy előre félek tőle, mégis milyen hosszúra tervezhette a szerző az Akadémiát. Mert ha ennyi esemény kerül csak bele egy-egy részbe, akkor ez egy brazil szappanoperával fog vetekedni. És ha ennyire kevés a feszültség és izgalom, nem is lesz olyan sok része, mert már sokkal előbb lelép minden olvasó, a senkinek meg nem adnak ki egy sorozatot.

Szeretném azt írni, hogy legalább a lehetőséget látom a regényben, de most sokkal markánsabban érzem azt, amiért nem működött ez a történet. A legnagyobb bajom, hogy tulajdonképpen semmi nem jellemzi: se nem cselekményközpontú, a karakterekről sem tudat sok mindent, és a regény világa még ezeknél is szegényesebb. Egyáltalán melyik korban járunk, milyenek a viszonyok? Nem tudni.

Az egyetlen, amit a szerző alapoz, a rejtélyek. Sang anyja keménykezű és szadista módszerekkel neveli a lányát. Jól pofon is csapott, amikor egyszer csak kiosztott egy büntetést egy nagyon semmilyen ügy miatt. Addig még csak utalás sem volt arra, hogy Sang azért akart szökni a regény elején, mert az anyja nem éppen mintaanya. De ilyen mindkét lányával? A férje tudja? Egyáltalán, honnan jön ez? Volt egy jelenet, és nem mentünk bele jobban.

A fiuk titkolóznak, de miről? A kötet végén egyetlen mondat hangzik el erről, és egy beszélgetés, amit Sang nem hall a tanárok között. Ők nem azok, akiknek látszanak. De ahelyett, hogy a kíváncsiságom keltették volna fel, csak irritált ez a nagy titok, ami nem is lesz annyira nagy. Inkább röhejes, előre érzem.

Az is olyan beteges, ahogy az összes fiú Sang megszállottja kezd lenni. Miért szemelik ki ennyire maguknak? Megismerik a kedvenceit, kényeztetik. Minden srác túl jó is, hogy igazi legyen. Ha sci-fi lenne a zsáner, azt hinném, hogy testrablók, akik a tökéletes inkubátort keresik, akivel kihordathatják mutáns utódaikat. De itt biztosan nem ez lesz. Van itt különben szexi izmos sráctól kezdve szexi kockáig minden, de ennél többet nem tudunk meg róluk. Mindegyik kap egy eltérő tulajdonságot a többiektől, amúgy meg annyit tudunk róluk, hogy vonzóak. Egynek a nevét nem jegyeztem meg, és az is irritált, ahogy Sang éppen ahhoz vonzódik, aki a közelében van. Lenne legalább következetes…

Nem tudtam meg eleget senkiről, hogy megkedveljem. Ami dráma van, pl. Sang családjában, annyira nincs kibontva, hogy elveszik a súlya a különben semmilyen események között. Nem fogott meg a szöveg sem, az is nagyon semmilyen.

Összefoglalva van egy rejtélyekkel teli alap, ami inkább idegesített, mint lekötött. Nincs szimpatikus szereplő, untam a cselekményt is. Ez nem nekem való regény, ez volt a biztos.

 

Stone: Találkozások – Mint YA: 40% sok a kérdés, miközben a cselekmény éppen elindul. A szereplők vázlatosak.

Szubjektíven: 15% nem találtam szimpatikus szereplőt, és irritált, hogy alig történik valami.

SpoilerZóna

Roberts: Biztos menedék

A 16 éves Simone két legjobb barátnőjével ment a plázába. Rávették, hogy mozduljon már ki kicsit. Igen, a barátja dobta, és egy másik lánnyal van, aki egy Barbie babára emlékeztet, de ezért nem kell a r1_44.jpglánynak remetének állnia! Simone a filmet sem bírta végig a moziban, mert az exe és az új barátnője pont erre ültek be. A WC-be ment ki, és hallotta meg a lövöldözést. Hívta a rendőrséget.

A 19 éves Reed a plázában dolgozott, és próbálta kitalálni, mit kezdjen az életével. Támogatnia kell a családját, de ő mit szeretne? Amikor kitört a lövöldözés, biztos helyre mentett egy kisfiút, és ő is hívta a rendőrséget.

A kiérkező rendőrnő lőtte le a helyieket gyilkoló kamaszfiút, de addigra már közel 100 halott és még több sebesült volt. A telefonálókat és a nőt is hősnek tekintette a közvélemény, ők nem érezték annak magukat. Reed eldöntötte, hogy rendőr lesz belőle, és a nő lett a mentora. Simone viszont megzuhant, és amikor egyetemre ment, gyűlölte a r3_47.jpgszakját és egyéjszakás kalandokkal próbált felejteni. A barátnője és a nagyanyja igyekzett segíteni, hogy visszataláljon a művészethez és magához. A szobrászat mentette meg. Firenzébe tanult, és kezdett egyre sikeresebb lenni.

A merénylőnek azonban volt egy húga, aki őket vádolta, hogy a bátyja nem tudta végrehajtani a tervét és élve hazajönni. Bosszút akart. Kivárt, és elkezdte levadászni a túlélőket, a bátyja ellen fellépőket. A nyomozóvá váló Reed felfigyel a történésekre és próbál rájönni, ki áll mögöttük. Amikor ő kerül sorra, meg is lövik, de túlélik.

Pont azon a szigeten kezdi meg a felépülést, ahol Simone nagyanyja él. r2_45.jpgÖsszebarátkoznak, és amikor Simone látogatóba jön, a két ember között azonnali a vonzalom. Simone azonban nehezen enged bárkit is az intim zónájába, Reed azonban türelmes.

Miközben a pár egymásba szeret és összejönnek, Patricia már rájuk vadászik. Álcában érkezik a szigetre, és végezni akar velük. Csapdát állít, de Reed már a szeretett nőt is védi. Patricia lesz az, aki nem ússza meg élve.

A végén, pár hónappal később felavatják az emlékhelyet a szoborral, amit Simone készített. A családja már összebékült, ő is a húgával, aki az első babát várja a férjétől. Reed is kész nősülni és családot alapítani, amiben már Simone is partner.

Andrews: Manmon

Jobb életért küzdő, álomvilágos, elnyomottként élő.

A jövő világában az anyagi helyzet meghatározza, ki milyen magas lehet. A szegényeknek kisállatnyi méret jut, akiket simán megölhetnek a patkányok és kismacskák, vagy a nagyobbak eltiporhatják őket. 4_18manmon.jpgA gazdagok viszont akár toronyház méretűként is élhetik az életüket. Az egyiknek mindent szabad, a másikat mindenért meghurcolják és büntetik. Warner és Prayer egy jómódú kisfiú megbotlása miatt elvesztették az apjuk és az otthonuk, egy macska megnyomorította az anyjuk. Valahogy feljebb kell jutniuk a ranglétrán, és a legegyszerűbbnek az tűnik, ha a lány szerez egy gazdag férjet, aki segítene a családján is. Ám bárhogy próbálkoznak, nem jutnak előre, csak további sérelmek jutnak nekik. Warner végül a képességét kezdi el használni, de gonoszul. Az emberek egy helyen egyenlőek: álmukban. Ugyanabban az álomvilágban járnak ilyenkor, és akinek nagy a fantáziája, alakíthatja a világot. Warner az egyik legjobb ebben, de most szépség helyett poklot készül teremteni.

Disztópia. Az első, ami nagy hatással volt rám, Orwell és az Állatfarm. Majd megérkezett az Éhezők viadala és a YA kisajátította a zsánert. Többet szerettem azokból is, panaszkodni biztos nem fogok amiatt, hogy több sanyarú jövőképet láttunk, amit kamaszok igyekeztek megjavítani. Még most sem léptünk ezen túl teljesen, de azért bukkannak fel olyan történetek is, amelyek mernek más úton haladni, mint Katniss.

A Manmon is valami más. Már eleve az ötlet formabontó, hogy az emberek a vagyonuk mérete alapján kapnak fizikai méretet. Mégis, milyen technológia lenne képes rendszeresen nagyítani és csökkenteni az embereket? De ez a legkevesebb. Hogy tudna létezni egy ilyen társadalom, hogy élnének egymás mellett az emberek, ha mindenki másféle méretű? Van norma, vagy hogy lehet elképzelni egyáltalán egy várost?

Andrews ezekbe a kérdésekbe nem megy bele részletesen, itt-ott vannak erre utaló részek. Vagyis, nekem a világépítés lehetett volna cseppet alaposabb, mert maradtak kérdéseim, de azért az alapok ki voltak dolgozva.

Ami tökéletesen benne volt, hogy minél kisebb vagy, a jogaid annál könnyebben elnyomhatóak. Egy fiú eltipor egy üveget, ami másnak az otthona volt, és megöl egy emberi lényt. Egy férjet és apát. Kap érte valamit? Semmit. A családtól még csak bocsánatot sem kér senki, pedig jogosan kérnének kártérítést. Bezzeg, ha a kisember pl. fegyvert mer a kezébe fogni, már mehet évekre börtönbe és hasonlók. Iszonyat kegyetlen világot rajzolt meg a szerző, olyan epizódokkal amelyek alkalmasak lennének rémálomnak is. Érdekel valakit, hogy kb. 2-3 méteres férfiak hogyan molesztálnak szexuálisan patkány méretű lányokat? Engem nem érdekelt, de most van pár rettenetes kép róla az agyamba, amit nagyon kitörölnék.

Ha már álmok. A regénynek van egy másik színtere is, ami egyszerre a fantasy felé mutat, de ami nagyon emberi is. Az álmokban itt úgy járnak, mintha valós hely lenne. Itt látszik, mit tesz az ilyen világ a jó lelkekkel is. Hiszen Warner teremtő volt, aki idilli álmokat tudott adni másoknak. Amikor azonban túl sok pofont kap a világban, elkezd poklot építeni és nagyon messze el is megy. Rossz vagyok attól, hogy nem tudtam elítélni ezért? Hogy abszolút át tudtam érezni, mit tett, amikor hatalom került a kezébe és bosszút állhatott?

De ez disztópia. Ahol nincs happy end. Amilyen a világ, olyan lesz Warner sorsa is. Nem is tettem le jó szájízzel a könyvet, pedig agyilag tudom, hogy ennek csak így lehetett vége. Az egész társadalom úgy volt berendezkedve, ahogy, azt egy ember képtelen megváltoztatni.

Minden mögött pedig ott van a mi valóságunk realitása. Nem kell belemennem, hogy a vagyon halmozása és a pénz ereje hogyan hatja át a világunkat, azt hiszem.

Nem szórakoztam jól, szenvedtem ezzel a regénnyel. De úgy vélem, itt ez volt a cél.

 

Andrews: Manmon - Mint disztópia: 75% elgondolkoztató, bár kissé abszurd világ. Súlyos, drámai cselekmény.

Szubjektíven: 60% miközben remek metafora korunkra, roppant depresszív olvasmány is.

The other site

Tales from the Loop

A Mesék a Hurokból Stalenhag különleges képes könyve, amit idén az Agave nálunk is megjelentetett.

Talán nem véletlen a dátum: az Amazon sorozatra adaptálta a történetet. Egy egyedi és drámai, de valahol lírai sorozat lett a végeredmény, amit szinte ültő helyemben végig is néztem.

Most nagyon érdekelni is kezdett, milyen lehet a könyves eredeti.

Holleeder: Júdás

Családos, bűnözővel együtt élős, lebuktató.

Már a kezdetektől baljós körülmények vették körbe a gyerekeket. A szüleik házasok voltak ugyan, de ettől nem lettek szerető család. Az apa rendszeresen ivott és verte a családját. A négy gyerek mindig csak azt látta, hogy az erőszak a megoldás. Apa verte anyát, őt verték egymást. Alig várták, hogy elég idősek legyenek, és elmehessenek otthonról. A két lány férfiakhoz menekült, fiatalon lettek anyák. Ám egyikük sem jól választott: Astrid egy idősebb férfi mellett kötött le, aki küldetésének tekintette, hogy 4_18judas.jpgminél több gyermeket nemzzen minél több nőnek. Mire erre a lány rájött, már volt egy lánya. Sonja a bátyja egyik barátjához költözött, ment hozzá és szült neki két gyereket. Ám ez a férfi ugyanabból élt, amiből a lányok bátyja is: a bűnből. A leghíresebb holland emberrablás, a Heineken emberrablás az ő művük volt. Mégsem ez volt, ami miatt a nővérek kénytelenek voltak a bátyjuk ellen fordulni: Wim szétszakította a családot azzal, hogy végzett a sógorával. A gyerekeiket féltő anyák pedig nem maradhattak tétlenek.

Tévesen azt gondoltam, ha az egyik leghíresebb emberrablás kitervelőinek és végrehajtóinak egyik rokona könyvet ír, ami nem is titkoltan a bátyjáról szól, akkor abban szó lesz az emberrablásról. Vagyis, inkább bűnügyi történetet vártam, krimihez közelít.

Még arra is volt elméletem, miért Júdás a címe. Mert Wim azért került börtönbe, mert a húgai tanúskodtak ellene és segítettek a bizonyítékok gyűjtésében is. Így ők Júdás, a bátyjuk eláruló lányok.

Ám a könyv mindkét tekintetben más. Egyrészt, a Júdás maga Wim. Nem az a bűne, ahogy a sorok közül kiolvasom, hogy bűnöző volt. Azért lett Júdás, mert a családot is elárulta. Azért léptek fel ellene a testvérei, mert képes volt egy családtagot bántani. Valahol piszkálta is az agyam, hogy azt mennyire természetesnek vették, hogy miből élnek. Amikor nagyon ment a szekér, Sonja és a családja kifejezetten jó körülmények között élt, és nem tisztes munkából. Nehezemre esik együtt érezni olyan szereplőkkel, akiknél ilyen éles a határ bűn és bűn között. Másokat bánt? Kit érdekel. Minket is? Akkor már cselekszünk. Álszentnek éreztem őket.

De ennél jobban zavart, hogy a bűn kimaradt a könyvből. Astrid nem volt része az alvilági üzelmeknek, nem is próbálja bemutatni őket. Azt említi, mi mindennel vádolták a bátyját, de bármi konkrét vagy tényleg érdekes, az nem volt a kötetben.

Ez egy családi memoár, amiben azt meséli el, hogy nőttek fel egy erőszakos apa mellett és fogta mindenki menekülőre, amint tehette. Kívülállóként ironikusnak is találtam, hogy nem esett le neki, hogy ezért menekültek más férfihoz túl fiatalon, és ha nem is a családját verő férfit választottak, olyat, aki szintén nem volt alkalmas férjnek és apának. Mondjuk, Sonja férje legalább próbálkozott, csak éppen voltak olyan szenvedélyei, amelyek nagyon nem egy családapának valók. Astrid választása még ennyit sem tett meg. Wim is azért lett olyan, amilyen, mert ezt a családi örökséget kapta.

Majd Wim lebuktatásának története következik, de itt is az érzelmek és önmaguk mentegetése a fontos szál. Mennyire féltek, mennyire védeni kellett a gyerekeket. Többet tudtam meg arról, hogy mennyire tartottak Wim bosszújától, mint magáról a tárgyalásról vagy a bizonyítékok gyűjtéséről.

Nem szerettem a stílusát és a könyv felépítését sem. Memoár, és Astrid eléggé csapong. Nagyjából időrendben mondja el a történteket, de amikor valami eszébe jut, másról ír.

A vége meg különösen rosszul esett. Végig azt bizonygatja, hogy nem tehettek másként. Veszélyben voltak. Aztán meg bocsánatot kér a bátyjától, akit még mindig szeret.

Minden téren csalódás volt, ez egy érzelmes családtörténet és önigazolás, semmi több.

 

Holleeder: Júdás - Mint memoár: 40% töredékes, nagyon egy oldalról mutatja be az eseményeket, érzelmes.

Szubjektíven: 15% a bűnügyről keveset tudtam meg, és a végére betett rész lehangoló is.

Ragan: A pók fogságában

Lizzy Gardner 1.

Emberrablós, nyomozós, régi szerelemre rátaláló.

Lizzy kamaszként hozott egy rossz döntést. Otthon azt mondta, a barátnőitől akar elköszönni, akik hamarosan egyetemre mennek. Valójában a barátjával találkozott, akinek azt sem engedte meg, hogy hazáig vigye autóval. Mi lesz, ha az apja észreveszi, hogy Jared hozta haza? Ám nem ért haza. A 4_17a_pok_fogsagaban.jpgkörnyéken garázdálkodó emberrabló és gyilkos elkapta a lányt. Hónapokig volt nála, míg sikerült megszöknie. Sok mindent elmesélt, de igazolni nem tudták a történetét, így sokan hazugnak tartották. Lizzy elüldözte magától az embereket, és sokáig kereste magát. Már a 30-as éveiben jár, amikor a Pókember visszatér a környékre, és Lizzy számára hagy üzeneteket, minden tettéért a nőt hibáztatva. Jared, aki közben FBI ügynök lett, vezeti a nyomozást és bevonja egykori szerelmét, akiből magánnyomozó lett. Jared lesz az, aki rájön, miért nem stimmeltek Lizzy emlékei. Ketten elkezdenek összedolgozni, és miközben a régi érzelmek is feltámadnak, egyre közelebb kerülnek a Pókemberhez.

A thrillereken belül népszerű téma az emberrablásoké. Ezen szerző sorozat, a Kristály pöttyös könyvek között is volt már nem egy olyan, amely ezzel az alaphelyzettel indul. Még azt is meg lehet figyelni, hogy az ilyen regények egy része a fogság túléléséről és a szökésről szól, míg a többi a kiszabadult áldozat vadásszá válásáról, aki elkapja kínzóját.

Lizzy Gardner történet az utóbbi közé tartozik. Még az olvasó is bizonytalanságban van tartva azzal kapcsolatban, miket kellett túlélnie a lánynak. Lizzy állítja, hogy nemi erőszakot, kínzást és fizikai bántalmazást szenvedett el. Az orvosok ezt azonban nem tudják bizonyítani. Olyasmiket, hogyan néz ki a gyilkos, hol tartotta fogva, pedig nem tud elmondani. Nem is Lizzy ered a nyomába, a gyilkos tér vissza és szólítja meg a nőt.

A történettel az volt az egyik legnagyobb gondom, hogy Lizzy évekig szenvedett, járt orvosoknál is, és senki nem jött rá egy évtized alatt, hogy mi történt vele. Jared meg beszél vele egyszer, és máris megvan a diagnózis? Ami nem is olyan bonyolult, hogy ne juthatott volna eszébe annak a sok-sok pszichológusnak és rendőrségi szakértőnek korábban eszébe, akikkel Lizzy kapcsolatba került.

Nem az igazi a nyomozás sem. Csak futnak a nyomok után, amiket a Pókember hagy. A nyomok nem úgy jönnek, hogy akár mi is találgathassunk a nyomozókkal. Eléggé előkészítetlen, ki a gyilkos és miért. Nem szeretem, amikor a szinte semmiből bök rá valakire a szerző, hogy ok, akkor ő lesz a gyilkos. Talán egyszer-kétszer említették (ahogy rémlik, fel nem is tűnt) azt a karaktert korábban, így azért nem ismeretlen, de semmi nyom nincs, hogy rá figyelni kellene.

Annak sem örültem, hogy Jared és Lizzy olyan könnyen visszarázódnak a kamaszkori érzelmeik hevébe. Eltelt több, mint 10 év. Mindketten továbbléptek, voltak más kapcsolataik. Más emberek lettek. Akkor miért kell úgy megírni, hogy folytatják a kamaszkori szerelmüket? A romantikus regényekben sem díjazom az ilyesmit, a krimikben meg pláne nem. Ismernék meg egymást újra, lenne valami alapja annak, hogy együtt akarnak lenni, nem az, hogy feltámadnak a tizenpár éves érzelmek.

A karakterek akár szimpatikusak is lehettek volna, de annyira irritált a szerelmi szál, hogy ez fel sem merült bennem. Lizzy és Jared kitartóak, bátrak, lelkiismeretesek, jó emberek. Még össze is illenek, de nagyon nem bírom megbocsátani, hogy ők maguk is, és a történet egy része is nyálregényes.

A mellékszereplők között van, akit bírtam. Hayley és a vele történtek, amiben volt igazi dráma és kiállás. Az ő története jobb, mint Lizzy bármely életszakasza.

Egyszer elmegy, de semmi pluszt nem mutat az ilyen regények cselekményéhez képest.

 

Ragan: A pók fogságában – Mint krimi: 55% logikailag vannak fura részek benne, erősen romantikus krimi is.

Szubjektíven: 50% átlagos krimi. A szereplők és a cselekmény is elmegy, nem emlékezetes.

Mire várunk?

Cím: Hetedhét birodalom

Szerző: L.J. Wesley – humoros és romantikus regényei már jelentek meg, most kicsit másban próbálja ki magát. Különben magyar szerzőt rejt az angolos írói álnév.mire_57.jpg

Műfaj: fantasy, meseregény

Cselekmény: a történet ott kezdődik, ahol a mese abbamaradt. Hófehérke elindul a herceggel, miután felébredt a tetszhalálból. De mi vár ott rá? És mi történet a többi hősnővel, miután a mese végére kikerült a pont?

Várható megjelenés: nyárra volt tervben.

Miért várós?

  • Szeretem a mese átdolgozásokat, ez is szimpatikus lett ennyivel.
  • Még keveset tudni a cselekményről. Azért érdekel, mit tartogat a mesehősnőknek a szerző. A fülszöveg alapján sötét dolgokra lehet számítani.
  • Támogassuk a magyar írókat! Gaura Ágnessel szólva magyar nyakba magyar szemfog. Itt magyar olvasó kezébe magyar mérgezett alma?

Butcher: Halotti lepel

Dresden Krónikák 5.

Nyomozós, vámpírok eszén túljáró, vallási relikviát kereső.

Harry Dresden újabb rossz napra ébredt. Több fronton is vészhelyzetet kell elhárítania. Annyira semmi pénze, hogy kénytelen elfogadni egy különleges megbízást: a torinói leplet ellopták, és a nyomok 4_16halotti_lepel.jpgChicagóba vezetnek. A tolvajok megtalálásán túl halálos bukott angyalokkal és a helyi maffiával is fel kell vennie a versenyt, akik szintén a leplet keresik. A Lovagok is összegyűltek, szintén nem rajongva az ötletért, hogy Dresden az ügyön dolgozzon. Dél-Amerikából egy vámpír úr is a városba jött, halálos párbajra hívva a mágust. Igen ösztönző módszere van: ha nem egyezik bele, azokkal végez, akikkel a férfi törődik. A városba visszatérő Susan sem azért érkezett, hogy felmelegítsék a viszonyukat. A nő, mindenki érdekében, szakítani szeretne, ez bármennyire is fájjon.

Új kaland és szokott minőség. Már bajban is vagyok vele, milyen bevezetést írjak egy-egy újabb Dresden-regény elé. Maradjunk annyiban, hogy 5. kötet, de a szerző még nagyon messze van attól, hogy kifogyjon az ötletekből?

A jelen rész egyszerre folytatása a korábban történteknek – így nem árt hozzá az előismeret – és új nyomozás és kalandok keveréke. Három fő szál, de ahogy lenni szokott egy Butcher-történetben, a végére megtudjuk, hogy minden összefügg mindennel.

A legagyamentebb ügy, hogy egy banda ellopta a torinói leplet. Harry feladata előkeríteni, és egy újabb mitológia lép így be a regény világába. Kapunk bukott angyalokat, akik emberek testét szállják meg és visznek véghez nagyon szörnyű, brutális kegyetlenségeket. Ha már Krisztus halotti leple, az ő megszálló eszközük a 30 ezüstpénz, melyekért Júdás áruló lett. De akad más keresztény motívum és relikvia is a történetben. Ami igazából tetszett benne, a lepel kapcsán hangzik el. Nem az a lényeg, hogy valódi vagy sem. A hit, amivel felé fordulnak, az ad neki erőt. Ezzel a gondolattal egyet tudtam érteni. Butcher olyan keretek között mozog, hogy a magam ateista feje is elégedett, de nem bántja a hívőket sem.

A humor jelen van ezen a vonalon is. Sokat dobott a hangulatomon, hogy visszatérnek a Lovagok. Michael ismerős lehet korábbról – a felesége megint okoz bőven humoros pillanatokat –, és most újabb Lovagokat is megismerhetünk. Példaértékű karaktereknek, akiknek nagyon lehet drukkolni, harcos kalandjaik vannak és Harry közreműködésének hála a nagy beszólások sem maradnak el.

A vámpír, aki párbajozni akar – szál annyira nem fogott meg. Emlékezetes szereplő ezen a vonalon is lép színre, szerencsére. Az Archívum, akire megint igaz, hogy jól ki van találva, mágikus világképet bővít, de van humoros oldala is a feltűnéseinek. Ez a szál jobban háttérben marad, nem éppen ez az, ami foglalkoztatja Harry-t.

Sajnos, visszatért Susan, és ez az, amin a férfi esze jár. Nem tudnám megmagyarázni, mi a konkrét bajom a nővel, de egy ideje ellenszenves. Amit és ahogy csinál, ahogy kiáll egy célért, még szimpatikus is lehetne. Az biztos, hogy nem szeretem, amikor Harry szenveleg és a szerelmi élete alakulása miatt magába fordul. Amilyen könnyen kezel halálos helyzeteket, annyira szerencsétlen, amikor szóba kerül ez a nő, vagy a párkapcsolat alapból. Mindegy, bizakodom benne, hogy most egy időre megint parkolópályára kerül Susan.

Ez a regény is adrenalin- és cselekménybomba. Mire valami megoldódik, máris van egy újabb vészhelyzet, újabb nyomozás és akció vár a főszereplőre. Érzelmi kérdések, mágia, de még olyan harci helyzetek is akadnak, mint egy stúdió elektronikus kisütése.

Harry kapcsán most nem beszélhetünk jellemfejlődésről, az a figura, akinek jobb korszakaiban megszokhattuk. Mellékszereplők között viszont van, aki újabb színekkel bővül.

Susan miatt nem tetszett annyira, mint a 4. rész, de egy jó Dresden-történet volt ez is.

 

Butcher: Halotti lepel – Mint fantasy: 100% változatos, izgalmakban és fordulatokban gazdag cselekmény, humorral.

Szubjektíven: 95% Susan az, akit képtelen vagyok megszeretni. Most pedig jelen volt végig.

süti beállítások módosítása
Mobil